استاندارد چارترد به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۱.۱ میلیارد دلار جریمه شد

یک آژانس نظارتی در آمریکا اعلام کرد که بانک استاندارد چارترد به دلیل تخلف از تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و برخی کشورهای دیگر از طریق نقل‌وانتقال پول، باید مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار جریمه بپردازد.

بر اساس اعلام اداره خدمات مالی ایالت نیویورک، این جریمه به خاطر تخلفات شعبه‌های بانک استاندارد چارترد در لندن و دوبی اعمال می‌شود که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ رخ داده‌اند. از این دو شعبه رقمی حدود «۶۰۰ میلیون دلار نقل و انتقال مالی غیرمجاز» صورت گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرده که بانک استاندارد چارترد طبق این توافق موظف به انجام ارزیابی‌های مداوم از عملکرد خود و نیز آموزش کارکنانش در رابطه با تحریم‌هاست.

به گفته این دو نهاد، بیشتر تخلفات بانک استاندارد چارترد در رابطه با تحریم‌ها علیه ایران و حجم کمتری از آن نیز مربوط به سوریه، سودان، کوبا و برمه است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین گفته که در این نقل و انتقال‌های غیرمجاز مالی، برخی شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت‌های پتروشیمی دخالت داشتند.

اطلاعیه اداره خدمات مالی ایالت نیویورک نیز تاکید می‌کند که نهادهای مالی جهانی باید در خط مقدم مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی بایستند و آنها که نتوانند فرهنگ اطاعت از قوانین را رواج دهند، پاسخ‌گو خواهند بود.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

دستگیری۲۶۱ نفر در شهریار استان تهران به اتهام عضویت در «شبکه شیطان‌پرستی»

پلیس فراجا اعلام کرد ۲۶۱ نفر از جمله سه شهروند اروپایی در شهرستان شهریار استان تهران …