استقرار نیروهای”ضد ترور” در خیابانهای بغداد

العربیه:امروز جمعه 1 ژانویه سرویس‌های امنیتی ضد تروریستی عراق جهت پیشگیری از هر گونه حمله احتمالی به سفارت‌خانه‌ها، نمایندگی‌های دیپلماتیک و شهروندان عادی، حضور خود را در منطقه سبز بغداد تشدید کردند.

این حضور امنیتی همزمان با اظهارات مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که تاکید کرده بود «هیچ گونه نقض حاکمیت دولت عراق را با هر بهانه‌ای تحمل نخواهد کرد» صورت گرفت. الکاظمی افزود: «دولت وی برای خدمت به کشور و شهروندان عراقی با حکمت و درایت ادامه خواهد داد.»

این در حالی است که با نزدیکی به سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی در ژانویه گذشته در بغداد، ستیزه جویان حزب الله عراق به نمایش قدرت در بغداد پرداختند.

منابع امنیتی در عراق گزارش دادند ستون‌هایی از نیروهای حزب الله و النجباء در بغداد مستقر شدند امری که به تشدید حضور نیروهای ضد تروریستی عراقی در منطقه سبز بغداد شد.

از سویی دیگر فیس الخزعلی، رهبر گروه شبه نظامی عصائب اهل الحق گفت که گروه وی هیچ برنامه‌ای برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد ندارد.

الخزعلی طی اظهارات مطبوعاتی تصریح کرد که هدف قرار دادن سفارت آمریکا غیر قابل قبول است و زیان‌های این اقدام بیشتر ازمنافع آن است. وی گفت که پایگاه‌های نظامی آمریکا هدف‌های مشروعی برای نیروهای مقاومت هستند و افزود هدف قرار دادن سفارت آمریکا توسط آن چه وی «گروه‌های مقاومت» نامید به اعتبار و محبوبیت آنها آسیب می‌زند.

الخزعلی درباره موضع خود نسبت به دولت کنونی اظهار داشت که وی به دلیل دو تابعیتی بودن از مخالفان تصدی مصطفی الکاظمی بهنخست وزیری عراق بود.

در رابطه با هدف قرار دادن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین الحشد الشعبی عراق، رهبر عصائباهل الحق تهدید کرد گروه وی پاسخی شدید به ترور آن چه «رهبران» نامید خواهد داد.

الخزعلی با بیان این که از تاخیر در پاسخ به ترور رهبران احساس پشیمانی می‌کند، افزود که انتظار می‌رفت پاسخ عراق به ترور رهبرانقوی‌تر از واکنش ایران باشد.

اینرا هم بخوانید

بدهی ۴۴ هزار میلیاردی آموزش و پرورش به فرهنگیان

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که آموزش و پرورش ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهی به …