اسرائیل دو درمانگاه در خان یونس را محاصره کرده‌. ادامه بمباران غزه. درگیری در بیمارستان شفا

درحالی که درگیری‌ها در بیمارستان شفا ادامه دارد، نیروهای اسرائیلی دو درمانگاه در خان یونس در جنوب نوار غزه را محاصره کرده‌اند. هفت نفر در حمله هوایی به رفح کشته شدند. اونروا می‌گوید اسرائیل اجازه ارسال کمک‌ها را نمی‌دهد.*”اسرائیل ۶۵ هدف را شمال ومرکز غزه بمباران کرد”

نیروهای نظامی اسرائیل می‌گویند که عملیات نظامی جدیدی را در خان یونس در جنوب نوار غزه آغاز کرده‌اند. عملیات در غرب شهر با “یک سری حملات هوایی به حدود ۴۰ هدف تروریستی” آغاز شد. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این عملیات “ادامه تخریب زیرساخت‌های ترور و از بین بردن تروریست‌ها در این منطقه” بوده است.

به گفته هلال احمر فلسطینی، نظامیان اسرائیلی دو بیمارستان در خان یونس را محاصره کردند. این سازمان امدادرسانی گفت تانک‌ها به منطقه اطراف بیمارستان‌های العمل و ناصر پیشروی کرده‌اند. کارکنان درمانگاه در معرض تیراندازی شدید قرار گرفتند. یک کارمند هلال احمر فلسطینی کشته شده است.

به گفته هلال احمر، نیروهای اسرائیلی عملیات تخریب گسترده‌ای را با بولدوزر در اطراف بیمارستان العمل انجام دادند. 

گفته می‌شود که نیروهای مسلح اسرائیل همچنین خواستار تخلیه کامل کارکنان، بیماران و پناهندگان از ساختمان کلینیک شده‌اند. آنها بمب‌های دودزا را به محل شلیک کردند تا مردم را از آنجا دور کنند.

درگیری در بیمارستان شفا ادامه دارد

درگیری در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه همچنان ادامه دارد. ارتش اسرائیل گزارش داد که “حدود ۴۸۰ تروریست مرتبط با سازمان‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی دستگیر شده‌اند”.

علاوه بر این، “سلاح‌ها و زیرساخت‌های تروریستی” در بزرگ‌ترین درمانگاه در نوار غزه کشف شده است. از زمان آغاز عملیات یک هفته پیش، ارتش می‌گوید ده‌ها تروریست را در منطقه بیمارستان کشته است. این اطلاعات در ابتدا به طور مستقل قابل راستی‌آزمایی نبوده‌اند.

*”اسرائیل ۶۵ هدف را شمال ومرکز غزه بمباران کرد”

ارتش اسرائیل اعلام کرد که ظرف یک روز نیروی هوایی این کشور به ۶۵ هدف در شمال و مرکز نوار غزه حمله کرده است. اینها شامل تونل‌هایی است که برای حملات و تأسیسات نظامی استفاده می‌شد. کارگاهی برای ساخت پهپاد در بخش مرکزی نوار غزه پیدا شده است. بیرون این ساختمان با تروریست‌ها درگیری روی داد و تعدادی از آنها کشته شدند. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

نیکای قهرمان، فراتر از زمان و مکان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …