اسرائیل سه هزار خانه جدید در کرانه باختری می‌سازد. مخالفت آمریکا

دولت اسرائیل ساخت سه هزار خانه دیگر در شهرک‌های اسرائیلی‌نشین در کرانه غربی را در دستور کار قرار داد.

وزیر دارایی اسرائیل گفت این طرح واکنشی به حمله مسلحانه مهاجمان فلسطینی به شهروندان اسرائیلی در یک جاده نزدیک به اورشلیم در بامداد روز پنجشنبه، سوم اسفند، بود. بتسال‌ئل اسموت‌ریچ، وزیر دارایی و رهبر حزب «صهیونیسم مذهبی» حامی گسترش شهرک‌های اسرائیلی‌نشین در کرانه غربی است.او در بیانیه‌ای گفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع و ران درمر، وزیر راهبردی در نشست کابینه از این طرح حمایت کردند.به گفته اسموت‌ریچ، دو هزار و ۳۵۰ خانه در شهر «معله آدومیم»، ۳۰۰ خانه در شهرک «کیدار» و ۶۹۴ خانه در شهرک «افرات» ساخته خواهد شد. ازرادیو فردا

*رادیوآمریکا،در واکنش به این اقدام اسرائیل،بلینکن گفته: ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری «مغایر قوانین بین‌المللی» است.

در جریان یک کنفرانس خبری در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، گفت سیاست دیرینه ایالات متحده این است که شهرک‌سازی‌های جدید، برای دستیابی به صلح پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نتیجه معکوس دارد.به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، این اقدام اسرائیل «مغایر قوانین بین‌المللی» است.او افزود: «دولت ما همچنان قاطعانه مخالف گسترش شهرک‌سازی است. به باور ما، این [اقدام] امنیت اسرائیل را تضعیف می‌کند و آن را تقویت نمی‌کند.»

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …