اسرائیل نقاطی را در غزه بمباران کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که نیروی هوایی این کشور طی ساعات شب گذشته به نقاطی در داخل نوار غزه حمله کرده است اما از تلفات و خسارات این حملات گزارشی منتشر نشده است.

در اطلاعیه توییتری ارتش اسرائیل آمده است که این حملات به تلافی موشک پرانی از غزه به داخل اسرائیل صورت گرفت. شامگاه پنجشنبه دو فروند موشک به داخل اسرائیل پرتاب شد که به گفته مقامات نظامی اسرائیل، یک موشک در منطقه غیرمسکونی به زمین خورد و دیگری توسط دفاع ضد موشکی منهدم شد.

شامگاه سه شنبه نیز موشک هایی از داخل غزه به اسرائیل پرتاب شده بود اما مشخص نیست که چه گروهی مسئول این حملات بوده اند. اسرائیل گروه حماس را که بر نوار غزه مسلط است مسئول حملات علیه خود می داند.

اسرائیل گفته است که حملات اخیر پس از آن صورت گرفت که واحدهای ارتش دو تونل را در مرز غزه کشف و منهدم کردند. براساس این گزارش، یکی از این دو تونل چند متر به داخل خاک اسرائیل پیشروی کرده بود. ارتش اسرائیل گفته است که این تونل ها را نفرات حماس حفر کرده بودند.

اسرائیل می گوید که شبه نظامیان مستقر در غزه با استفاده از تونل های مرزی برای انجام عملیات وارد خاک این کشور می شوند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که از سال 2014 به اینسو، ارتش بیش از بیست تونل را در مرز غزه کشف و منهدم کرده است.

از سال 2006 که شبه نظامیان حماس ماموران تشکیلات خودگردان فلسطینی را از غزه اخراج کردند و اداره امور این بخش از اراضی فلسطینی را مستقل از این تشکیلات در دست گرفتند، اسرائیل و مصر این سرزمین را تحت محاصره قرار داده اند.

اسرائیل در سال 2005 نیروهای خود را از غزه خارج کرد و در توافقی با تشکیلات خودگردان و مصر، تشکیلات خودگردان را مسئول حفظ امنیت این سرزمین دانست.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …