اسرائیل ۳۴۰۰ واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری احداث خواهد کرد

دولت اسرائیل می‌گوید در حال پیش‌برد طرح خود برای احداث بیش از ۳۴۰۰ واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی غرب رود اردن است.ساخت و سازها در مناطق اشغالی یکی از اصلی‌ترین موانع بر سر هرگونه مذاکره صلح میان فلسطینیان و اسرائیل بوده است.

آن طور که اسرائیل اعلام کرده ۷۰ درصد از این ساخت و سازها در منطقه معاله آدومیم – شرق بیت‌المقدس – انجام خواهد شد و الباقی در جنوب بیت‌الحم.یک وزیر دولت اسرائیل گفته این ساخت و سازها پاسخی است به حمله مرگبار دو هفته پیش در منطقه معاله آدومیم.

تشکیلات خودگردان فلسطینی که در کرانه باختری مستقر است طرح ساخت و سازهای جدید را که مطابق گزارش‌ها مقدمتا در ماه ژوئن گذشته تصویب شده بود، محکوم کرده است.

اسرائیل از زمان جنگ ۱۹۶۷ و اشغال کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس، ۱۶۰ طرح ساخت و ساز در مناطق اشغالی اجرا کرده و در نتیجه آن ۷۰۰ هزار یهودی را در این مناطق اسکان داده است.

بخش بزرگی از جامعه جهانی این ساخت و سازها را غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی می‌دانند اما اسرائیل ادعای آنها را رد می‌کند.

این خبر با واکنش مخالفان ساخت و سازها روبرو شده است. یک گروه دیدبان و مخالف ساخت و سازها در مناطق اشغالی به نام «پیس ناء» (Peace Now) هشدار داده: «به جای ایجاد امید و ساختن آینده و امنیت، دولت اسرائیل در حال هموار کردن راهی است برای نابودی ما».این گروه ادامه و توسعه ساخت و سازها را در تضاد با پیش‌برد راه حل دو کشوری (نشکیل کشور مستقل فلسطینی) که سازمان ملل متحد و آمریکا هم حامی آنند، دانسته است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …