اسهال خونی در میان کودکان سیل‌زده لرستانی

عصر ایران:اسهال خونی در میان کودکان سیل‌زده لرستانی

گرد و غبارِ گل و لای سیل پلدختر، به جان شهروندان افتاد. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که خروج گل و لای از شهر به کندی صورت می‌گیرد و این مسأله اجازه نمی‌دهد تا زیرساخت‌های شهری تعمیر و ترمیم شوند.

زیرساخت‌های ارتباطی زیر گل و لای مانده‌اند و شهر همچنان با قطعی آب، برق و…درگیر است. همچنین فرسایش خاکی سیل، حجم زیادی از زمین‌های زیر کشت جو و گندم را تبدیل به دشتی خاکستری کرد تا پلدختر وارد فاز جدیدی از مشکلات شود. این توده خاکی و شنی حاوی فاضلاب شهرهای مسیر سیل است. کارشناسان و فعالان حوزه محیط زیست با توجه به آورد آلوده سیل و رسوب آنها در زمین‌های کشاورزی، نسبت به بروز بیماری‌های همه گیر هشدار می‌دهند. از سوی دیگر 8 روز از لایروبی شهر پلدختر می‌گذرد اما تغییر آنچنانی در شهر دیده نمی‌شود.

گروه‌های زیادی از امدادگران مردمی، هلال احمر، ارتش، نیروهای جهادی و سپاه در حال فعالیت هستند اما بسیاری اعتقاد دارند که لایروبی شهر را باید به دست شرکت‌های تخصصی سپرد. ادوات حاضر در شهر جوابگوی حجم خاک نیست. افراد زیادی بیل به دست سعی می‌کنند تا خاک و گل را از چهره شهر بروبند اما سختی خاکی که دارد به سفتی سیمان می‌رسد، کار بیل‌ها نیست. دستگاه‌های تخصصی می‌خواهد تا زودتر تأسیسات شهری از زیر گل و لای بیرون آورده شود.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …