اسکان ۲۰ میلیون نفر جمعیت در بافت فرسوده

شهر:اسکان ۲۰ میلیون نفر جمعیت در بافت فرسوده.متوسط نوسازی بافت فرسوده در کشور ۱۵ درصد است

 کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره سازمان نوسازی شهر تهران  گفت: ۷۷ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور وجود دارد. در کنار موضوع بافت فرسوده، ۶۰ هزار هکتار سکونت های غیررسمی نیز شکل گرفته است. این ۱۳۷ هزار هکتار در مجموع ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهرنشین کشور را در خود جای می دهند.

وجود ۷۷هزار هکتار بافت فرسوده و ۶۰هزار هکتار سکونت های غیررسمی در کشور

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به شاخص‌های بافت فرسوده، گفت: بلوک‌های شهری که ۵۰ درصد از ساختمان‌ها ویژگی ناپایداری را دارند. این شاخص ساختمان‌های زیادی از شهرها را در بر می گیرد به همین دلیل دو شاخصه ۱- عرض کم معابر (ساختمان هایی که در معابر کمتر از ۶ متر واقع شده اند) ۲- مساحت کم پلاک ها (مساحت کمتر از ۲۰۰ متر مربع) به معیارهای اصلی تشخیص بافت فرسوده اضافه شد. ۷۷ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور وجود دارد. در کنار موضوع بافت فرسوده، ۶۰ هزار هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی نیز شکل گرفته است. این ۱۳۷ هزار هکتار در مجموع ۲۰ میلیون نفر از جمعیت شهرنشین کشور را در خود جای می دهند.

سکونتگاه های ایران در محدوده خطرپذیری متوسط به بالا در مقابل زلزله

کاوه حاج علی‌اکبری در ادامه تاکید کرد: بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی یک ویژگی مشترک دارند، آنهم نداشتن سازه های بادوام و حتی نیمه بادوام است که اگر مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله رخ دهد، آسیب جدی به ساختمان ها وارد می شود.

اینرا هم بخوانید

وکیل بین‌المللی توماج صالحی: تنها راه نجات جان توماج فشار جامعه جهانی است

در ادامه حمایت‌های جهانی از توماج صالحی، خواننده معترض ایرانی محکوم به اعدام، تیمی از …