اطلاعیه خبری:تجمع اعتراضی کارگران واحد ترابری شرکت بهره برداری نفت و دو خبر دیگر

– صبح روز ۲۳ فروردین کارگران واحد ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه  عملیاتی پارسیان آغاز و دالان، در اعتراض به حذف خود از سامانه ساپنا دست به تجمع زدند. این کارگران مسئولیت جابجایی کرگران و برخی مدیران را در  بین چاه‌های نفت‌وگاز برعهده دارند.  به گفته کارگران مدیران شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در روز ۲۹ اسفند ۹۹ همه رانندگان واحد ترابری را که هر یک ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه مستمر کار در این واحد را دارند، از سامانه ساپنا (که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است) حذف کرده‌اند. در نتیجه این اقدام همه کارگران راننده از مطالباتی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای شغلی که دیگر پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم خواهند شد. بنا بر خبر در حال حاضر حدود ۱۴۵ نفر در منطقه عملیاتی پارسیان و حدود ۱۳۱ نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵سال کار مشغول جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.

– روز شنبه ۲۱ فروردین کارگران شرکت پارس متال در اعتراض به اجرا نشدن تعهدات کارفرما دست به تجمع زدند. بنا برخبر ها در سال ۹۱  این شرکت برای تسویه حساب سنوات معوقه کارگران با بانک مهر اقتصاد وارد مذاکره شده بود تا با دریافت وام بانکی، مطالبات عقب مانده کارگران کارخانه را تسویه کند. بانک به منظور تضمین نهایی دریافت اقساط وام با شرط اینکه کارگران ضامن یکدیگر شوند وام را پرداخت کرده بود.  در حال حاضر ۱۳۵ نفر از کارگران به دلیل پرداخت نشدن اقساط بانکی از سوی کارفرما موفق به دریافت چک‌های مربوط به طلبهایشان نشده‌اند و به دلیل بدهکاری از انجام امور بانکی محروم هستند.

– روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه کارگران شرکتی اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های خوزستان در اعتراض به شرایط کاری و تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان مقابل استانداری تجمع کردند. بنا بر خبر ۱۹۶ نفر از این کارگران تهدید به اخراج شده اند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

23 فروردین اسفند ١٤٠٠،  ۱۲ آپریل ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …