حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: اعتراضات کارگران به نپرداختن دستمزدها و علیه دیگر اجحافات

  • روز یکشنبه ۲۹ تیر ، گروهی از کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری تبریز با تجمع در ساختمان مرکزی شهرداری این شهر خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.
  • روز ٢٨ تیر کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله به دلیل عدم پرداخت مطالبات باقی مانده از عیدی و سنوات ۹۸‌ و عدم پرداخت۳ ماه حقوق سال ٩٩ و نیز نپرداختن حقوقها مطابق همان حداقل دستمزد چند بار زیر خط فقر مصوب شورایعالی کار دست از کار کشیدند.
  • روز ٢٨ تیر كارگران فولاد شهر خرمشهر به دليل عدم پرداخت حقوق و حق بيمه دست به اعتصاب زدند.
    -روز ٢٨ تیر کارگران پیمانی انتظامات حریم ریلی خط 5 مترو تهران در اعتراض به عدم پرداخت 3 ماه مزد وحق بیمه ونداشتن قرارداد کاری دست به اعتصاب زدند.
  • بنا بر خبرها به گفته مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران ٩٠ نفر از کارگران این شرکت مبتلا به کرونا شده و دو نفر از آنها متاسفانه جان خود را ا زدست داده اند. بیشتر مبتلایان کارگرانی هستند که در ایستگاهها فعالیت داشته اند. بنا بر این خبر در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار نفر روزانه با مترو تردد می‌کنند و ۱۰۰ هزار نفر از مسافران مترو طی روزهای اخیر کاهش یافته است. جمهوری اسلامی در قبال جان این کارگران و مسافران مسئول است.
    -روزجمعه 27 تیر، رانندگان شرکت مخابرات منطقه کردستان در اعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق ومطالبات دیگر وبروز نشدن قراردادهایشان تجمع کردند. این رانندگان با قرار داد سال 97 برای پیمانکار محلی کار میکنند و هنوز بر اساس میزان حداقل دستمزد همان سال به آنها مزد پرداخت میشود. پیمانکار نیز در پاسخ به اعتراض کارگران آنها را به اخراج تهدید کرده است. اعتراض این کارگران ادامه دارد.
  • در پی صدور احکام قضایی علیه هفت تن از معلمان خراسان شمالی به اسامی محمد رضا رمضان زاده، حمید رضا رجایی، سعید حق پرست و علی فروتن، حسن جوهری، و مصطفی رباطی ، جمعی از معلمان و اعضای هیئت مدیره شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور به نمایندگی از دیگر همکاران خود به بجنورد سفر کردند و با خانواده های آنان دیدار و اعلام همبستگی کردند. این هفت معلم بخاطر اعتراضاتشان به احکام سنگین از ده سال تا دو سال زندان محکوم شده اند. از میان آنها محمد رضا رمضان زاده و حمید رضا رجایی علاوه بر حکم ده سال و چهار سال زندان به ٧٤ ضربه شلاق نیز محکوم شده اند. این معلمان تحت عناوین “اخلال در نظم و امنیت کشور”، “نشر اکاذیب”، و توهین به مقامات مسئول به این مجازاتهای غیر انسانی و وحشیانه محکوم شده اند. این احکام به تحصن اعتراضی دو روزه معلمان در ٢٣ و ٢٤ مهر ٩٧ بر میگردد. هم اکنون کارزاری علیه احکام وحشیانه زندن و شلاق برای این هفت معلم و برای آزادی معلمان زندانی در جریان است. یک کارزار مهم معلمان اعتراض علیه امنیتی کردن مبارزات است. و خواست مشخص آنها پایان دادن به این سرکوبگری ها و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای معلمان، کارگران و همه فعالین اجتماعی است.
    اعتراضات گسترده است. در بخش هایی چون کارگران شهرداری ها و راه آهن این اعتراضات دامنه اش به شهرهای بیشتری کشیده شده است. این شرایط بر ایجاد شوراهای اعتصاب در همه مراکز کارگری و رفتن بسوی اعتصابات سراسری تاکید دارد. نیشکر هفت تپه یک الگوی آموزنده است و از تجربیات این کارگران باید آموخت.
    حزب کمونیست کارگری ایران
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    ٢٩ تیر ۱۳۹۹، ١٩ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …