اطلاعیه خبری: اعتصاب کارگران میدان نفتی آزادگان و ادامه اعتراضات کارگران راه آهن و معلمان پیش دبستانی

امروز پنجشنبه ۲۲ آبان کارگران ميدان نفتی آزادگان شمالی در غرب کارون در شهرک هویزه در اعتراض به پایین بودن سطح حقوق ها و عدم تخصیص کمترین امکانات درمانی آنهم در شرایط بحران کرونا و خلف وعده های داده شده دست به اعتصاب زدند. در این اعتصاب واحد های بهره برداری پالایشگاه، چاه، تعمیرات و ایمنی، آتش نشانی، خدمات و پشتیبانی شرکت دارند.

روز ٢٢ آبان جمعی از مربیان پیش دبستانی شهرستان داراب در اعتراض به عدم استخدام خود در آموزش و پرورش برای چندمین روز تجمع اعتراضی برپا کردند. این مربیان از قبل از سال ۹۱ مشغول به کار هستند. مربیان پیش دبستانی این هفته تجمعات اعتراضی خود را در مقابل فرمانداری، دفتر امام جمعه و دفتر نماینده مجلس اسلامی در داراب و زرین شهر بر پا کردند. این اعتراضات ادامه دارد.

روز ٢١ آبان کارگران راه‌آهن دو منطقه کرج و شمال‌شرق به اعتصاب اعلام شده از سوی کارگران تراورس در سطح سراسری پیوستند. این اعتراضات تا کنون در مناطقی چون ورامین، استان خراسان، لرستان و زاگرس برگزار شده است و کارگران با دست کشیدن از کار و تجمع فریاد اعتراضشان را بلند کرده اند. اعتراض کارگران تراورس به قراردادهای موقت کاری و نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی، تعویق پرداخت دستمزدها و سطح نازل آن و دزدی ها و اختلاس ها توسط مسئولین تراورس و همدستی شورای اسلامی و مقاماتی از حکومت در این چپاولگریهاست. این کارگران به صدور رای قوه قضاییه به نفع ورثه امیر منصور آریا مدیر عامل سابق شرکت تراورس در قبال رشوه های کلان معترضند و با انتشار اسنادی از زدوبند مدیریت شرکت تراورس با قوه قضائیه فریاد اعتراضشان را به این بساط چپاولگری بلند کرده اند.

پیش بسوی اعتراضات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ آبان۱۳۹۹، ١٢ نوامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …