اطلاعیه خبری: ایستادگی کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل غارت اموال شرکت، تجمع اعتراضی کارگران هپکو و یک خبر دیگر

-بنا برخبرهای منتشر شده از سوی کارگران نیشکر هفت تپه روز گذشته ۱۷ بهمن بیش از هزار و دویست و پنجاه تن شکر دراین شرکت بارگیری و از شرکت خارج شده است. بخشی از کار در شیفت شب صورت گرفته است. به گفته کارگران همزمان با اعلام خبر غیر رسمی مبنی بر خلع ید از اسد بیگی، عملیات غارت اموال شرکت توسط باند مافیایی او به جریان افتاده است و عدم اعلام رسمی این موضوع با همکاری تنی چند از مسئولین انجام گرفته است تا اسدبیگی و دارو دسته اش فرصت کنند تا منابع و اموال شرکت را غارت کرده و بیرون ببرند. کارگران نیشکر هفت تپه ضمن دادن هشدار در مورد این وضعیت و جلوگیری از این غارتگری ها و توجه دادن به اینکه باند زخم خورده اسدبیگی ممکن است در این شرایط دست به هرکاری بزند، به همکاران خود در مورد بوجود آمدن هرگونه تشنجی در شرکت توسط این باند هشدار داده اند. تاکید این کارگران بر اداره شرکت تحت نظارت شورای کارگران است.

  • روز شنبه ۱۸ بهمن ماه جمعی از کارگران هپکو اراک به نمایندگی از جانب دیگر همکارانشان، در اعتراض به نابسامانی وضع شرکت و نداشتن امنیت شغلی و وضع بد معیشتی خود و خلف وعده ها در مقابل ساختمان تامین اجتماعی و وزارت کار واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند. یک موضوع اعتراض این کارگران همچون نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز به بساط چپاول و دزدی حاکم و تعرضات هر روزه به زندگی و معیشتشان است.

-روز ١٨ بهمن کارگران شهرداری سی سخت در کهگیلویه و بویر احمد در اعتراض به تاخیر ده ماهه پرداخت دستمزدشان دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران فقط حقوق فروردین را دریافت کرده اند. یک موضوع دیگر اعتراض این کارگران قرارداد های موقت کاری و وضع بد معیشتی شان است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ بهمن ۱۳۹۹، ٦ فوریه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اعتراض زنان به حصارکشی در پارک لاله تهران

اعتراض زنان در تهران به حصارکشی در پارک لاله.زنان معترض خطاب به شهردار تهران می‌گویند …