اطلاعیه خبری: تجمع بازنشستگان فولاد در اصفهان، اهواز و تهران و دو خبر دیگر

روز ۲۸ شهریور جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد همزمان در تهران، خوزستان و اصفهان برای پیگیری مطالبات خود مقابل ساختمان صندوق بازنشستگان فولاد تجمعی اعتراضی برپا کردند. در این تجمعات بازنشستگان بر اصلاح قانون همسان سازی مشاغل و اجرای کامل آن و افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان رایگان، برخورداری از امکانات رفاهی و داشتن حق مسکن تاکید کردند. به گفته بازنشستگان دولت مصوب کرده است که صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، اما صندوق بازنشستگی فولاد زیر بار اجرای آن نمیرود. همچنین یکی دیگر از مشکلات آنها کسر پول بیمه‌ی عمر وحوادث از بازنشستگان ستادی و معدنی است. بازنشستگان میگویند: با وجود تورم و گرانی به چه حقی یک و نیم میلیون از حقوق بازنشسته فولاد کم کرده اید. بازنشستگان فولاد درصدد جمع آوری امضا از بازنشستگان متضرر در این خصوص و اعلام شکایت نسبت یه این تخلف هستند. پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی یکی از مطالباتی است که بازنشستگان بارها در تجمعات خود بر آن تاکید کرده اند.

  • روز یکشنبه ۲۸ شهریور کارگران خدمات شهری شهرداری دهدشت در اعتراض به محقق نشدن وعده‌های مسئولان در وصول مطالباتشان جلوی فرمانداری کهگیلویه تجمع کردند.
  • روز ۲۸ شهریور کارگران کارخانه سیمان در اعتراض به اخراج ۵۰ نفر از همکارانشان دست به تجمع زدند. این کارگران در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و وضع نابسامان شغلی خود تجمعات متعددی داشته اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ شهریور۱۴۰۰ ، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …