اطلاعیه خبری: تجمع جوانان جویای کار، اعتراض کارگران پیمانی ساپیک در عسلویه وچند خبر دیگر

روز سه شنبه ۲۵ آذر شماری از جوانان جویای کارساکن روستای قلعه چنعان از توابع شهر کوت عبدالله با خواست اشتغال به کار در مقابل درب ورودی شرکت فولاد خوزستان تجمع کردند. تجمع در مقابل کارخانجات و شرکت های تولید در شهرهای مختلف از سوی جوانان بیکار به شکلی از اعتراض علیه بیکاری تبدیل شده است که هر روزه ابعاد گسترده تری بخود میگیرد. همه افراد بدون درآمد یا کم درآمد از جمله کارگران بیکار باید از حقوق پایه ماهانه برخوردار شوند. بیمه بیکاری در حد تامین یک زندگی انسانی حق همه کارگران بیکار است. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حق همه مردم است.

  • روز٢٥ آذر کارگران خدمات وسرایداری آموزش و پرورش در اعتراض به سطح نازل حقوقها و بی تامینی خود مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند.
  • روز یکشنبه ۲۳ آذر شماری از کارگران پیمانی شرکت ساپیک در یکی از پروژه های پتروشیمی مروارید در عسلویه در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدیشان و عملی نشدن وعده های داده شده، دست به اعتصاب زدند و در محوطه محل کارشان تجمع کردند. کارگران عسلویه بخشی از ٢٥ هزار کارگر اعتصابی نفت در مرداد ماه بودند.
  • روز ٢٤ آذر کارگران خدمات شهری و فضای سبز خرمشهر در اعتراض به تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق و دستمزد خود مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع و اعتراض کردند.
  • رانندگان و کارگران شرکت واحد اعتراض خود را به کاهش قدرت خرید خود و تبعیض در پرداخت های کارکنان شهرداری و شرکت واحد، و نیز به تعویق افتادن پرداخت چهار در صد حق بیمه در هنگام بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و دیگر مزایای مستمرشان، از طریق طوماری با ٦٠٠ امضاء به دبیرخانه شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر ارائه داده و پیگیر مطالباتشان شدند.
    صبح روز ٢٤ آذر کارگران و کارکنان شهرداری باغملک بدلیل تعویق پرداخت ٨ ماه دستمزد و یکسال حق بیمه خود مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. این کارگران در هفته قبل از آن نیز دست به اعتصاب زدند و با قول مساعد شهردار برای پاسخگویی به اعتراضشان موقتا به اعتراض خود خاتمه داده بودند.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    پیش بسوی ایجاد شوراها
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٣ آذر۱۳۹۹، ١٤ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …