اطلاعیه خبری: تجمع کارگران شرکت واحد، مترو هشتگرد و یک خبر دیگر

  • روز یکشنبه ۲۳ خرداد رانندگان و کارگران شرکت واحد در اعتراض به عدم اجرای بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل در مقابل شورای اسلامی شهر تجمع کردند. اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بهبودی اندک در دریافتی های این کارگران میدهد و آنها خواستار بازنگری و اجرای دقیق آن هستند. اعتراض اصلی این کارگران به سطح نازل حقوقها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان است.
  • روز شنبه ۲۲ خرداد کارگران پیمانی مترو در شهر جدید هشتگرد بدلیل عدم پرداخت سه ماه حقوق و حق بیمه خود طی بنا به فراخوانی از قبل اعلام شده دست به تجمع زدند. این کارگران در رابطه با همین موضوعات بارها تجمع کرده و یک خواست فوری آنها دائمی شدن قراردادهای کاری شان است.
  • روز ۵ خرداد محسن عمرانی عضو کانون صنفی معلمان در استان با ابلاغیه ی کتبی به اداره ی اطلاعات نیروی انتظامی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است. پرونده‌ ی امنیتی او به شعبه ی ۴ بازپرسی بوشهر ارجاع شده است. محسن عمرانی قبلا هم زندانی بوده و بارها بخاطر مبارزات و اعتراضاتش در دفاع از حقوق معلمان و حقوق کودک با خواستهایی چون تحصیل رایگان برای همه و معیشت، منزلت به عنوان حقوق پایه ای همه مردم احضار و زندانی شده است. یک کارزار مهم معلمان اعتراض علیه امنیتی کردن مبارزات، بسته شدن پرونده های امنیتی تمامی معلمان زندانی وزندانیان سیاسی و آزادی فوری و بدون قید و شرط آنهاست. از این کارزار مهم مبارزاتی باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ خرداد۱۴۰۰، ۱۳ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …