اطلاعیه خبری در مورد:تجمعات بازنشستگان، و احضار کارگران معترض معادن زغال سنگ کرمان

– روز یکشنبه ۱۶ آبانماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اهواز برای پیگیری مطالباتشان مقابل اداره کل تامین اجتماعی این شهرستان تجمع اعتراضی برپا کردند. از جمله مطالبات اعلام شده بازنشستگان که بارها در تجمعاتشان اعلام شده، همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان  و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به این صندوق و پایان دادن به امینتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته ای که بدلیل شرکت در تجمعات اعتراضی بازنشستگان در تهران بازداشت شده، میباشد. در این تجمعات بنرهایی با شعار معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، حقوق زیر خط فقر ۱۲ میلیون نه،  و درمان رایگان توجه ها را به خود جلب میکرد. بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند و از خواستها و مبارزاتشان باید وسیعا حمایت کرد.

– روز ۱۶ آبانماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اهواز و اصفهان در مقابل ساختمان این صندوق در این دو شهر تجمع کردند و پیگیر مطالباتشان شدند. حلقه های مشترکی مطالبات بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی و دیگر بخش های بازنشسته را به هم متصل میکنند و  همه این بخش ها بارها تجمعات مشترک سراسری داشته اند. بازنشستگان با شعار فقط کف خیابون بدست میاد حقمون بر پیگیری خواستهایشان تاکید دارند.

– طبق خبر منتشر شده از سوی خانواده‌ یکی از کارگران معادن زغال سنگ شمال استان کرمان که تحت مالکیت بخش خصوصی است، تعدادی از کارگران معترض که هفته‌های پیش در این معادن برای پیگیری حق و حقوق خود در مقابل استانداری تجمع کرده‌ بودند، با اتهامات امنیتی ای چون اخلال در نظم عمومی و شایعه پراکنی در فضای مجازی به دادسرا احضار شده اند. بر اساس خبرها تجمع کارگران در ۲۲ مهر و با خواستهای افزایش دستمزدها، داشتن امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادها برگزار شده بود. و بر اساس خبرها بعداز گذشت چند روزی از اعتراض کارگران تعدادی از آنها توسط مقامات امنیتی شهرستان زرند با اتهاماتی چون اخلال در نظم عمومی و شایعه پراکنی در فضای مجازی به دادسرا احضار شدند. دستور احضار کارگران به دادسرا زمانی به وقوع پیوست که در تجمع قبلی یکی از کارگران حوالی دو روز در بازداشت بوده است  و وعده پانزده روزه‌ استاندار برای حل مشکلات کارگران نیز به پایان رسیده‌ است.

 احضار کارگران معترض معادن کرمان را باید وسیعا محکوم کرد. خواستهای برحق این کارگران باید فورا پاسخ بگیرد.  همصدا با خانواده های کارگرانی که تحت پیگیرد قرار گرفته اند و کارگران معترض این معادن باید بر بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و خاتمه دادن به احضارها و امنیتی کردن مبارزات تاکید کرد و این تعرضات به کارگران را مورد اعتراض قرار داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ۷ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …