اطلاعیه خبری شروع سال جدید و از سر گیری اعتراضات گسترده کارگری

 

تجمع کارگران تراورس لرستان

صبح روز ٢٤ فروردین شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای خود مقابل ساختمان اداره کل راه‌آهن لرستان تجمع کردند. این کارگران از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند و تعدادشان به  بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد.

تحصن کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه

روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه به دلیل عدم‌ دریافت پرداختی سنوات سال های ۹۵ و ۹۶ در محوطه کارخانه دست به اعتراض زدند. روز  ۲۰ اسفند ۹۷، فقط چهل درصد سنوات به کارگران پرداخت شد که بدلیل خلف این وعده ها در روز نوزدهم فروردین این کارگران با تجمع خود بارگیری حمل شکر را متوقف کردند

اعتصاب جمعی از معلمان رسمی استان قزوین

از روز ١٧ فروردین جمعی از معلمان رسمی استان قزوین دست به اعتصاب زدند و در کلاس های درس حاضر نشدند. دلیل این اعتراض عدم پرداخت حق التدریس شاغلین  از مهرماه سال ۹۷ است.

اعتصاب تعدادی از معلمان مدارس منظقه ٥ تهران

-رو سه شنبه ١٩ فروردین تعداد کثیری از معلمان در مدارس منطقه ٥ تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات حق التدریس یک ساله خود دست از کار کشیده و از حضور در کلاسهای درس خودداری کردند. معلمان اعتصابی مدیران مدارس را وادار به انتقال موضوع به اداره آموزش و پرورش کردند و اولتیماتوم دادند که اگر طلبهای آنان تا آخر هفته پرداخت نشود، از روز شنبه ٢٣ فروردین از مراجعه به مدارس خودداری خواهند کرد.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک

صبح روز شنبه ۱۷فروردین، جمعی از کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک در اعتراض به اخراج ٧٠ تن از همکاران خود مقابل فرمانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. از علت اخراج این کارگران گزارشی منتشر نشده است.


تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز

روز ١٩ فروردین کارگران قطار شهری اهواز در حمایت از ۵ نفر از همکاران اخراجی خود و در اعتراض به عدم دریافت یک سال معوقات مزدی مربوط به سال گذشته و عیدی سال ٩٧ خود مقابل درب ورودی کارگاه محل کارشان برای سومین روز متوالی دست به تجمع زدند.  این کارگران از سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده داشتند که بدنبال تجمعات اعتراضی پی در پی آنان در سه ماه پایانی سال گذشته، این بخش از مطالبات آنان پرداخت شد. تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز در نوزدهم فروردین ماه بدلیل در سفر بودن مدیر پروژه کارگاه که مسئول مستقیم کارگران شاغل در قطار شهری اهواز است، موقتا خاتمه یافت. گفتنی است که در آخرین روز کاری سال گذشته (۲۸ اسفند ۹۷) ۵ نفر از کارگران باسابقه پروژه قطار شهری اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «کیسون» مشغول کار بودند به بهانه پایان قرارداد کار اخراج شدند. کارگران قطار شهری اهواز خواستار بازگشت فوری همکاران اخراجی خود به کار هستند. تعداد کارگران قطار شهری اهواز ٢٠٠ نفر است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ فروردین ٩٨، ١٣ آپریل ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …