اطلاعیه خبری شماره ٢ :اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتور سازی تبريز وارد چهارمین روز خود شد.

اعتصاب کارگران خطوط تولیدی شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز، امروزسه شنبه در چهارمين روز خود با تجمع كارگران در محوطه كارخانه ادامه پيدا كرد. کارگران خواهان افزایش دستمزدها، اجرای طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت حق بهره‌وری، تامین امنیت شغلی و تبدیل ضعیت قراردادهای کاری شان هستند.

لازم به توضیح است در هفته های اخیر بخش های مختلف کارگران تراکتور سازی بارها به پایین بودن سطح دستمزدها و حقوقها اعتراض کرده اند ولى جوابی نگرفته اند. کارگران می گویند مدیریت به وعده های قبلی اش، مبنی بر افزایش حقوق ها، عمل نکرده است. علاوه بر این موضوع امنیت شغلی و تبدیل وضعیت قراردادها نيز از ديگر خواستهاى آنها است که کارفرما هنوز پاسخی به كارگران نداده است.

در چهارمین روز از اعتصاب، کارگران تاکید کردند از آنجایی که کارفرما جوابی به خواسته هایشان نداده است، به اعتصاب خود ادامه می دهند. شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده موتورهای دیزلی کشور با کاربردهای مختلف کشاورزی، خودرویی، صنعتی، ماشین‌آلات راه ‌سازی بوده و نزدیک به سه هزار نفر شاغل دارد.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت از اعتصاب و خواستهاى کارگران خطوط تولیدی شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز، و ضمن تاكيد بر اينكه مزد هیچ کارگری در شرایط امروز نباید کمتر از ۱۶ میلیون تومان باشد، از کارگران سایر بخش های این واحد تولیدی انتظار دارد از خواستهای کارگران اعتصابی حمایت کرده و با آن ها اعلام همبستگی نمایند. افزایش فوری دستمزدها خواست برحق کارگران است و بدرست کارگران این واحد تولیدی بر روی آن تاکید می کنند. قدرت کارگران در اتحاد و همبستگی و زور مبارزه شان است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

١٢بهمن ١۴٠٠؛ اول فوریه ٢٠٢٢

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …