اطلاعیه خبری: چند اعتراض کارگری علیه تعویق پرداخت دستمزدها، نوع قراردادهای کاری و تبعیض جنسیتی علیه زنان

– روز ٥ خرداد جمعی ازکارگران شهرداری صنعتی پالایشگاه آبادان در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه دستمزد دست به اعتصاب زدند. به گفته کارگران پیمانکار قراردادش فروردین ماه تمام شده و اعلام ورشکستگی کرده و مزد کارگران را پرداخت نمیکند. در این رابطه کارگران چندین بار اعلام شکایت کرده اند ولی پیمانکار مزد کارگران را بالا کشیده و جواب نمیدهد.

– روز ٥ خرداد کارگران شرکت پیمان مرو زیر مجموعه شرکت بهره برداری مترو تهران در ایستگاه شهر ری در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه مزد و ده ماه حق بیمه خود دست از کار کشیدند.

– روز ٥ خرداد تعدادی از بازنشستگان مخابرات خوزستان در حاشیه مجمع مخابرات ایران در حالیکه پلاکاردهایی در دست داشتند به نشانه اعتراض به مجمع این شرکت وارد شده و خواستار اجرای آیین نامه استخدامی سال ٩٨ و روشن شدن وضع کاری خود شدند.

– روز اول خرداد ماه کارکنان زن در شهرداری منطقه سه تبریز در اعتراض به اعمال تبعیض جنسیتی علیه زنان و وضعیت بیمه هایشان در مقابل ساختمان شهرداری منطقه سه تبریز دست به تحصن زدند. این معترضین، بنرهایی با مصمون ” ما خواستار اجرای عدالت و رفع تبعیض بعد از پنج الی ١٠ سال سابقه کار هستیم”، “بی عدالتی تاکی؟” صدای اعتراض خود را بلند کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ خرداد ٩٨، ٢٦ مه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …