حکومت اسلامی ایران، غلط میکند کارگر معترض را به شلاق محکوم کند! 

درست در روزهایی که صدای کارگران و اعتراضات بحق و متحدانه آنها در شوش و اهواز، نگاههای تحسین انگیز میلیونها نفر را بخود جلب کرده است. درست در روزهایی که فضای سیاست در ایران تحت تاثیر این اعتراضات و سخنرانیهایی پرشور و زیر و روکننده کارگران است و برای همه مردم ایران و برای آنهایی که در خارج از ایران در جریان این اعتراضات هستند، بارقه امید و شور به ارمغان آورده ، حکومت ضد کارگر و ضد انسانی اسلامی، در ایلام ١٥ کارگر پتروشیمی را به ٩ سال زندان و ١١٠٠ ضربه شلاق محکوم کرد.
از طرف کمپین آزادی اسماعیل بخشی باید به سران این حکومت و مسئولین این حکومت در ایلام و دستگاه سرکوبشان اعلام کنیم اگر جرات کنید به کارگر معترض در ایران شلاق بزنید ، با یک دنیا طرف خواهید شد. با میلیونها و میلیونها کارگری که اکنون از اسماعیل بخشی و دستگیر شدگان هفت تپه دفاع کرده و با ارسال نامه های شدید اللحن به رهبر حکومت اتان گفته اند، فورا این کارگران را آزاد کنید.
حکم اخیر شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ایلام را برای همه این سازمانهای کارگری بین المللی خواهیم فرستاد و از همگان خواهیم خواست از حق اعتصاب و اعتراض کارگرانی دفاع کنند که حقوق و دستمزد آنها را نیز نمی پردازند و وقتی کارگر به خیابان رفته و فریاد میزند بدون دستمزد چگونه زندگی کنم و دزدی و فساد و چپاول همین مقامات رنگارنگ حکومتی را افشا میکند، او را به شلاق محکوم میکنند . این وقاحت و بی ادبی حکومت اسلامی باید پاسخ درخوری از مردم ایران و دنیا بگیرد.
خلاصه خبر اینست که کارگران پتروشیمی در اردیبهشت ٩٧ در ادامه اعتراضات خود مسیرهای مواصلاتی به پتروشیمی را مسدود کردند این اعتراض پس از آن شکل گرفت که مدیران شرکت در فروردین ۱۳۹۷، ۱۱ تن از کارگران را اخراج کردند.
اعتراضات کارگران پتروشیمی ایلام که دور تازه آن از سه‌شنبه ۱۳ آذر آغاز شده، در اردیبهشت امسال نزدیک به دو هفته ادامه داشت.
دادگاه کیفری ایلام ۱۵ کارگر شرکت پتروشیمی ایلام را به دلیل شرکت در تجمع اردیبهشت سال جاری در مجموع به ۹ سال زندان و ۱۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کرد.
اسامی کارگرانی که به زندان و شلاق محکوم شده اند.
افشار رشیدی، انور رشیدی، صادق رستمی، نادر خاکی، میلاد دوستی، محمد صالح قیطاسی، صادق کاکاخانی، توحید قیطاسی، سعید قیطاسی، امین ارکوازی، حجت اسماعیلی ،عباس مظفری، علی کاکاخانی اهل چوار، محمد حیدری و علی نجات اعظمی.
شرکت پتروشیمی ایلام در سال ۱۳۸۴ به بخش خصوصی واگذار شده است.
کمپین آزادی اسماعیل بخشی خواهد کوشید در سطح بین المللی با پخش این خبر و جلب توجه افکار عمومی ، اعتراضاتی را بر علیه این احکام شنیع و ضد انسانی حکومت اسلامی دامن بزند.
کمپین آزادی اسماعیل بخشی
١٦ آذر ١٣٩٧/ ٧دسامبر ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …