اطلاعیه شماره ۳۲:کشتار فجیع مردم در زاهدان، جنایت علیه بشریت

روز جمعه ۸ مهر جمهوری اسلامی دست به جنایت هولناکی در زاهدان زد. تاکنون اسامی ۸۸ نفر از جانباختگان این قتل عام به همت فعالین محلی جمع آوری شده است. حداقل ۳۰۰ نفر مجروح شده اند. دستگیری ها نیز گسترده است. از کودک ۲ ساله و ۱۲ ساله و ۱۴ ساله در میان قربانیان جنایت جمهوری اسلامی هستند. مزدوران جمهوری اسلامی از زمین و هوا مردم را به رگبار بسته و حتی کودک ۲ ساله را به قتل رسانده اند.

جمهوری اسلامی به این جنایت اکتفا نکرده و همچنان فضایی از سرکوب و دستگیری و میلیتاریسم علیه مردم محروم و بپاخاسته در زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است. خانواده ها برخی مجروحین را از ترس دستگیر شدن مخفی کرده اند. اما علیرغم این جنایت مردم خشمگین در زاهدان و سیستان و بلوچستان به اشکال مختلف دست به اعتراض میزنند.

جمهوری اسلامی با این جنایات نه فقط خود را نجات نخواهد داد بلکه خشم مردم را شعله ورتر میکند و آنها را برای به زیر کشیدن این حکومت جنایت و کشتار مصمم تر خواهد کرد. مردم تک تک آمرین و عاملین این جنایت را میشناسند و با سرنگونی حکومت آنها را به جرم قتل و جنایت دستگیر و محاکمه خواهند کرد.

این جنایت با خشم و انزجار مردم در سطح کشور مواجه شد و نهادهای مختلف و فعالین مدیای اجتماعی انزجار خود را از جنایتکاران حاکم نشان دادند و جوانان در خیابان با شعار از زاهدان تا تهران همبستگی خود را با مردم زاهدان بیان داشتند. معلمان سقز نیز در بیانیه ای اعلام کردند که “جمهوری اسلامی جنایت بزرگی مرتکب شد. این یک قتل عام و جنایت علیه بشریت است. همه سران حکومت و جنایتکارانی که فرمان قتل و سرکوب مردم را میدهند فردا در دادگاههای مردمی محاکمه خواهند شد”. این جنایت باید توسط دولت ها و نهادهای بین اللملی بشدت محکوم شود. جمهوری اسلامی جنایت کم نکرده است اما همین یک قلم برای بایکوت جمهوری اسلامی توسط دول غربی و مجامع بین المللی کافی است.

حزب کمونیست کارگری بار دیگر جنایت هولناک جمهوری اسلامی در زاهدان را شدیدا محکوم میکند و همه مردم را به اعلام همبستگی با مردم زاهدان و فشار به جمهوری اسلامی برای آزادی کلیه دستگیر شدگان فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۶ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …