اطلاعیه شماره ۴: ۲۴ دی: دانشجویان در خیابانها راهپیمایی کردند

امروز 24 دی دانشجویان دانشگاه تهران، شریف، علامه طباطبایی، امیر کبیر، علوم پزشکی، بهشتی و پلی تکنیک تجمع کرده و علیه خامنه ای و جمهوری اسلامی شعار دادند. ساعت 5 عصر این روز دانشجویان قرار حرکت از دانشگاه امیرکبیر به سمت دانشگاه شریف را داشتند. اما با بسته شدن درب دانشگاه امیر کبیر توسط نیروی انتظامی و استقرار نیروی وسیع امینیتی، تعداد کمی از آنها توانستند به سمت شریف حرکت کنند. دانشجویان دراین روز در دانشگاههای مختلف ساعتها شعار دادند.


شعارهای دانشجویان از جمله عبارت بود از: “فرمانده کل قوا استعفا استعفا”، “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “فرمانده کل قوا استعفا استعفا”، “مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر”، “مرگ بر اصل ولایت فقیه” و شعارهای سرنگونی دیگری را دانشجویان فریاد میزدند. دانشجویان همچنین شعار میدادند “بسیجی سپاهی داعش ما شمایی”، “توپ تانک فشفشه، رهبر باید گم بشه”. در دانشگاه هنر تبریز دانشجویان با شعار سرنگونی و مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند و شعار میدادند “ما بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم”. دانشجویان همچنین شعار میدادند “بسیجی حیا کن، مملتو رها کن”. در دانشگاه بهشتی دانشجویان شعار میدادند “اونی که میگن عادله، دروغ میگن قاتله”، “پول ماها چی شده خرج بسیجی شده”، دسته های اوباش بسیجی به مقابله با دانشجویان وارد دانشگاه شدند. و دانشجویان شعار میدادند “بترسید بترسید ما همه با هم هستیم”. دانشجویان دانشگاه هنر نیز شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگری مثل “ما بچه های جنگیم بجنگ تا بجنگیم”، و “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم، را سر دادند. دانشجویان امیر کبیر وقتی در حال اعتراض و تظاهرات بودند نیروهای بسیجی درب دانشگاه را بستند و اجازه خروج دانشجویان را نمیدادند. در مقابله با آنها دانشجویان با بسیجی ها درگیر شدند.


در کرمان و مریوان نیز شمار زیادی از مردم دست به راهپیمایی زده و فریاد میزدند “فرمانده کل قوا استعفا استعفا” و “مرگ بر این ولایت این همه سال جنایت”. در مریوان مردم پوسترهای قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. در دروازه قرآن شیراز شماری از مردم یاد جانباختگان هواپیمای اوکراینی توسط پاسداران را گرامی داشتند و جنایت حکومت و پاسداران را محکوم کردند.

نابود باد جمهوری اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
14 ژانویه 2020 – 24 دی 1398

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …