اطلاعیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی وزارت نفت:استانداری بوشهر ،حافظ امنیت فساد سیستماتیک

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی وزارت نفت(ارکان ثالث)

https://t.me/shoraarkansalesnaft

استانداری بوشهر ،حافظ امنیت فساد سیستماتیک درمنطقه اقتصادی پارس جنوبی. نقطه ای مهم و سکوی پرتاب مدیران نالایق!
انتصاب مصطفی سالاری در سالیان گذشته به ریاست سازمان تامین اجتماعی کل کشور (استاندار سابق بوشهر)و همچنین انتصاب یک شبه امثال مهدی یوسفی و سخاوت اسدی با لابی نمایندگان استان در کمیسیون انرژی مجلس به سِمَت مدیر عاملی منطقه اقتصادی پارس جنوبی به وضوح نقش این نهاد دولتی را در استان بوشهر برجسته می‌نماید. بدیهی است «اکبر پورات» معاونت سیاسی امنیتی حال و حاضر استانداری بوشهر که پیش از آن مسئول اطلاعات سپاه امام صادق در استان بوشهر بوده است برای خود پیراهنی از پیش دوخته شده تصور نماید!
مصاحبه رسانه ای او، در خصوص دستگیری چندتن از کارگران معترض و شرکت کننده در اعتصابات اخیر، با برچسب های سیاسی معمول و با عنوان لیدری اعتصابات ،سناریویی است هماهنگ با ،مدیر عامل منطقه اقتصادی پارس جنوبی و نهادهای امنیتی منطقه.
هیاهوی پوچ رسانه ای با این تصویر که اعتصابات کارگری با «درایت» مدیر عامل منطقه اقتصادی پارس جنوبی، معاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر و سربازان گمنام امام زمان ناکام ،به پایان رسیده و اوضاع تحت کنترل است. ادعایی با هدف نا موفق جلوه دادن نقش تشکلهای صنفی در حصول نتیجه از روند جاری اعتصابات!
ماجرایی در دستور کار، برای تصدی کرسی‌های مدیریتی بعدی در مدیریت منطقه اقتصادی پارس جنوبی و مدیریت نفت و گاز با چهره نمودن معاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر.
اما هدف نهایی این پروژه طبق روال همیشه معرفی و سرکوب کارگران معترض است به نفع پیمانکاران.
در حالی که در رسانه ها اخبار اینگونه منعکس گردید که چند شرکت پیمانکاری عامل تشکیل اعتصابات کارگری در منطقه به مراجع قضائی احضار گردیده، محکوم و اصطلاحاً در «بلک لیست» پروژه های وزارت نفت قرار گرفته اند، از آن سو در رسانه ها خبر از دستگیری تعدادی از رهبران اعتصابات منتشر میگردد!
اخباری به وضوح از سر دستپاچگی و استیصال با نمایش موفقیت در کنترل وضعیت از امنیت خارج شده با تدبیر قربانی نمودن چند کارگر معترض!
انتشار اخبار و مصاحبه با رسانه ها این چنین مفتضحانه ، آشفتگی مدیریت نالایق را نمایان می‌سازد که تهدید به اخراج ۴۰۰۰ کارگر معترض ،توسط مدیر عامل منطقه اقتصادی پارس جنوبی، سخاوت اسدی ، انتشار اخبار احضار پیمانکارانی که اعتصابات را برنامه ریزی کردند و در نهایت انتشار خبردستگیری چندتن از کارگران بعنوان لیدر اعتصابات توسطمعاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، تاثیر اعتصابات کارگری را در آشفتگی اوضاع دستگاه های امنیتی و دولتی نمایان ساخته، مشخص میکند اعتصابات بساط امن چپاول را در منطقه برهم زده هر کدام از مدیران با دستپاچگی سعی در این نمایش دارند که شرایط عادی و مطابق معمول است.
اوضاع آشفته آنچه که خط قرمز نهادهای امنیتی در ایجاد ثبات در منطقه اقتصادی پارس جنوبی است ،بوضوح در مصاحبه ها قابل مشاهده بوده، خود دلیلی محکم بر این است که «اعتصابات کارگری» ضعف مدیران را در محافظت از شرایط آشکار نموده و بساط امن مطابق معمول فسادشان را زیر و رو نموده است. علامتی آشکار در آنچه توان و قدرت بالقوه #جنبش_کارگری را به رخ می‌کشد!
و البته اتفاقی که فهم ضعیف مدیران و نهادهای امنیتی را بیشتر متوجه این موضوع نمود که روال معمول مطابق با برنامه های تا کنونی شان با پاسخ مثبت کارگران معترض به فراخوان اعتراضی به تشکل‌های صنفی با شکست مواجه گشته، از حدود سیاستهای پیش پا افتاده این چنینی عبور نموده است.

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی وزارت نفت(ارکان ثالث) صدای رسای اعتراضات کارگران غیر رسمی ،همسو با سایر تشکل‌های صنفی و مدنی فعال و معترض به شرایط فساد و استثمار طبقه محروم و ستمکش جامعه و طبقه کارگر،  خواستار زیر و رو نمودن بساط چپاول ،غارت و زورگویی مدیران نا لایق و قوانین استثماری حاکم بوده ، همبستگی و اتحاد در اعتراض و برپایی اعتصابات کارگری را نقطه اقتدار و برتری بر شرایط موجود اعلام نموده و از آن حمایت مینماید.

شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …