سیل در آذربایجان دهها قربانی گرفت! حکومت اسلامی مسئول تلفات سنگین است!

بنا به خبر های مندرج در رسانه های مختلف داخلی، جاری شدن سیل در آذربایجان تا این لحظه بیش از 40 کشته و هزاران آسیب دیده بجا گذاشه است. مرکز اصلی خسارت سیل شهرهای عجب شیر و آذرشهر واقع در آذربایجان شرقی است.

طبق معمول در سایه حکومت شوم جمهوری اسلامی، این بار هم عدم هشدارهای بموقع، عدم اطلاع رساسی و عدم کمک رسانی بموقع از طرف دولت باعث شد تعداد زیادی جان باختند و خسارات سنگینی به زندگی و معیشت مردم وارد شد. این موضوع بشدت در افکار عمومی شهر های آذربایجان منعکس یافته است و همه جا از بی کفایتی مسئولان در برخورد به این فاجعه صحبت میشود.

در دنیای امروز با توجه به پیشرفتهای موجود جوامع بشری به آسانی امکان دارد که این جور حوادث را با کمترین خسارات سپری کرد. البته بشرطی که مسئولین و اداره کنندگان جامعه و دولت در قبال جامعه و زندگی انسانها مسئول باشند و به جان و معیشت مردم اهمیت بدهند.

در رژیم جمهوری اسلامی نه تنها این خبرها نیست بلکه خود این حکومت با پروژه های اقتصادی مختلف که انگیزه اصلیش ثروت اندوزی است، پروژه هایی که نقش فعال در تخریب وضعیت زیست محیطی مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان داشته اند در تلفات بالا و خسارات سنگین در چنین شرایطی نقش اصلی را دارد.

در این نظام، به جای ساختن پلهای محکم، ساختن سدهای محکم برای حفاظت از زندگی مردم و مستحکم کردن خانه و کاشانه مردم ثروت جامعه خرج گله های مختلف امامان جمعه و آخوند و سپاه و غیره میشود.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن تسلیت صمیمانه به بازماندگان جانباختگان و مردم آذربایجان اعلام میکند رژیم جمهوری اسلامی در مرگ تعداد زیادی شهروند  آذربایجان در این حادثه و خسارات سنگین به مردم منطقه مستقیما مسئول است.

مردم آذربایجان، مردم شهرهای عجبشیر و آذرشهر!

تعداد زیادی در این حادثه جان باخته اند، تعداد زیادی نان آور خانواده شان را از دست داده اند، تعداد زیادی خانه و کاشانه و دار و ندارشان را از دست داده اند! سیل تمام میشود اما این خانواده ها آینده تیره و تاری در پیش خواهند داشت. و میدانیم مسئولان این حکومت ذره ای در قبال این مردم احساس مسئولیت نخواهند کرد. برعکس باندهای مختلف حکومتی از قبل این حادثه سعی خواهند کرد به نام کمک به مردم از ثروت جامعه بیشتر بدزدند.

باید به بی مسئولیتی دولت در قبال این خانواده ها اعتراض کرد. باید متحد و یکپارچه به دولت و مسئولین  فشار آورد که تمام خسارات وارد شده به مردم را جبران کند. باید خانواده هائی که نان آورشان را از دست داده اند  تماما  مورد حمایت بیمه ای قرار گیرند. باید برای بازماندگان حادثه مقرری برای یک زندگی در خور انسان تعیین گردد. نباید این خانواده ها را تنها گذاشت.  باید این خواستها را با اعتراض متحدانه به مسئولین حکومتی تحمیل کرد.

کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

26 فروردین ماه 1396 برابر با 15 اوریل 2017

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …