اطلاعیه کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران درمورد درگذشت رفیق صادق ریسمانچی

با خبر شدیم که متاسفانه رفیق صادق ریسمانچی از کمونیست های قدیمی وسرشناس بعد از ماهها مقاومت علیه بیماری سرطان، روز سه شنبه دوم مه 2017  در آلمان درگذشت.

صادق از مبارزان کمونیستی بود که بیش از چهار دهه زندگی اش را وقف مبارزه برای رهایی کارگران و مردم ایران کرد. وی بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی به اتحاد مبارزان کمونیست پیوست. بعد از تشکیل حزب کمونیست ایران از فعالین سرشناس این حزب در آلمان بود. وی از فعالین کمونیستیی بود که  در شکل دادن به کمیته کردستان و در دفاع از مبارزات مردم کردستان علیه جمهوری اسلامی در آلمان فعالانه نقش ایفا کرد. فعالیت های وی در این کمیته و در دفاع از مبارزات مردم کردستان، تلاش برای شناساندن مبارزات مردم به افکار عمومی آلمان در نوع خود بی نظیر بود و باعث شد افکار عمومی آلمان بیشتر از همیشه با ماهیت سرکوبگر جمهوری اسلامی آشنا شده و به حمایت از این مبارزات بپردازند.

نسلی از کمونیستها در آلمان صادق را می شناختند و فعالیتهای وی در تقویت مبارزه علیه حکومت و تلاش های  شبانه روزی برای یاری رساندن به جنبش انقلابی مردم کردستان، مشوق بسیاری از آزادیخواهان بود. وی چهره شناخته شده، محبوب  و سرشار از انرژی و فداکاری در راه آرمان رهایی کارگران بود. در کنار این فعالیتها، صادق در محیط کارش نیز بسیار محبوب و مورد اعتماد بود و به عنوان انسانی معترض به تبعیضات و نابرابری ها و بعنوان مدافع سرسخت برابری زن و مرد و علیه مذهب و خرافه شناخته میشد. با درگذشت صادق، کارگران و مردم ایران یکی از پیشگامان و مبارزان راه رهایی اش را از دست داد.

کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری درگذشت صادق ریسمانچی را به همسر و فرزند و سایر اعضای خانواده اش و دوستان او صمیمانه تسلیت می گوید. صادق در یاد و خاطره ما و در مبارزات کارگران و مردم ایران برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی و ساختن جامعه ای سوسیالیستی و انسانی همیشه زنده خواهد ماند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

11 مه 2017

 

 

 

اینرا هم بخوانید

اعتصاب گروههایی از کارگران پروژه ای نفت در عسلویه و تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارشی از اعتصابات بخش هایی از کارگران پروژه ای …