اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری در مورد قتل سیاسی ژیان علیپور

طبق گزارشی که خانواده ژیان علیپور منتشر کرده اند، هیچ تردیدی در این نیست که قتل ژیان یک قتل عامدانه و سیاسی بوده است. ‌ژیان از خانواده ای سیاسی است. او در سال ۸۸ همراه پدرش دستگیر شده و مورد شکنجه قرار گرفته بود. پدر و برادران دیگرش نیز بارها مورد بازداشت و اذیت و آزار و تهدید حکومت قرار گرفتند و سرانجام از ایران خارج شدند. برادر دیگرش هوشمند علیپور نیز که از مرداد ۹۷ در زندان به سر میبرد، به اعدام محکوم شده بود ولی بدلیل یک کارزار سیاسی گسترده حکم اعدام او لغو شد اما رژیم همچنان به فکر انتقام از این خانواده بود. فرمانده پایگاه بیتوش در منطقه سردشت فردی به نام موسوی ژیان و خانواده او را از نزدیک میشناخته و مدتی قبل او را تهدید کرده بود. ژیان چند روز قبل به یکی از برادرانش گفته بود که موسوی نقشه شومی علیه او دارد و سرانجام روز پنجشنبه ۲۲ مهر این نقشه شوم را عملی میکند. طبق گزارش خانواده علیپور فرمانده پایگاه که از مسیر حرکت ژیان مطلع بوده برای او کمین میگذارد و با نزدیک شدن ژیان و یک نفر دیگر به اسب آنها شلیک میکند و موقعی که ژیان دست به اعتراض میزند از فاصله چند متری به او شلیک میکند و او را به قتل میرساند.

لازم به توضیح است که این فرمانده حکومت چندین کولبر دیگر را نیز قبلا به قتل رسانده است.

این جنایت نباید بی جواب بماند. حزب کمونیست کارگری از کلیه نهادهای بین المللی میخواهد جمهوری اسلامی را به دلیل این قتل سیاسی محکوم کنند. حزب از مردم سردشت و کلیه مردم کردستان که تجارب ارزنده ای در مبارزه علیه حکومت اسلامی دارند، میخواهد به هر شکل که میتوانند دست به اعتراض بزنند و خواهان دستگیری و محاکمه قاتل ژیان و برچیدن پایگاههای مزدوران حکومت، که هر سال صدها نفر از مردم زحمتکش را به قتل میرسانند، شوند. باید با انتشار عکس و مشخصات موسوی فرمانده جنایتکار رژیم فضایی ایجاد کرد که جرات نکند در هیچ نقطه ای ظاهر شود. باید به حساب موسوی جنایتکار رسید و کاری کرد که جمهوری اسلامی و مزدورانش نتوانند به راحتی مردم زحمتکشی که برای تامین زندگی شان به کولبری و کار شاق و کمرشکن حمل کالا مشغول هستند را به گلوله ببندند.

جمهوری اسلامی رفتنی است و با هر جنایتی که میکند، عمر خود را کوتاهتر میکند. روزی که آمران و عاملان این جنایت و بیش از چهاردهه جنایت علیه مردم در دادگاههای مردمی محاکمه شوند دور نیست.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …