اعتراضات در بغداد،ناصریه ومناطقی از استان واسط

چندین شهر عراق روز های شنبه و یکشنبه شاهد تظاهراتهای ضد حکومتی بود.به گزارش وب سایت تلویزیون السومریه، تظاهرکنندگان علیه فساد شعار می‌دادند و خواستار محاکمه عوامل کشتار معترضان در ماه‌های اخیر بودند.

*خبرگزاری آلمان:معترضان در شهر کوت، مرکز استان “واسط” به ستاد سابق “سازمان بدر” به رهبری “هادی العامری” حمله کرده و آنجا را به آتش کشیدند. هادی العامری از چهره‌های نزدیک به حکومت ایران است. معترضان همچنین مرکز حزب الدعوه در کوت را نیز آتش زدند.اعتراضات ضد حکومتی  در بغداد،ناصریه ومناطقی از استان واسط

*در اعتراض‌های روز یکشنبه بغداد معترضان در میدان التحریر بغداد تجمع کرده و سپس در تلاش بودند که به سوی منطقه سبز بغداد حرکت کنند. اما نیروهای امنیتی به مقابله با آنها پرداختند که در نتیجه آن چندین نفر از معترضان مصدوم شدند.

*معترضان در بغداد عمدتا در منطقه «پل الجمهوریه» در نزدیکی میدان تحریر تجمع کرده بودند و شمار آنها به چند صد نفر می‌رسید.

*در ناصریه، در جنوب عراق، و همچنین مناطقی از استان واسط نیز تظاهراتی برگزار شد.معترضان تلاش کردند با آتش زدن لاستیک جلوی تعرض نیروهای سرکوبگررا به معترضان بگیرند. در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی چندین نفر زخمی شده اند .

لازم به توضیح است تنها در سه ماه نخست اعتراض‌ها حدود ۶۰۰ تن با شلیک مأموران امنیتی کشته و هزاران نفر زخمی شده اند. اعتراضات ضد حکومتی علیه فساد و سرکوب وفقر و بیکاری از اکتبر سال ٢٠١٩ آغاز شده است. روزنه

اینرا هم بخوانید

ماجرای قرارداد داخلی ١٣میلیارد دلاری در بزرگ‌ترین میدان نفتی مشترک

 اکونگار، دولت ادعا کرده است قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور را با مجموعه‌های داخلی …