اعتراض مردم فقط به فروپاشی برج عبدالباقی نیست- حمید صداقت

اعتراض مردم به فروپاشی برج عبدالباقی به تنهایی نیست. بلکه اعتراض به مافیای رانت خوار بساز وبفروشی است که دست در دست مقامات حکومتی وساختار رانت گرا، دزد وچپاولگر حکومتی است. رانت خواری فساد اداری، باند بازی وغارت وچپاول مردم توسط باندهای حکومتی پدیده شناخته شده ای است. در همه جای دنیا ممکن است هر از گاهی از این اتفاقات روی دهد. اما اتفاقات این گونه در ایران اولا مسبوق به سابقه است ودوما نتیجه ی ساخت وپاخت ساختاری مافیای منحط ومنحرف حکومتی است که با رانت خواران وفرصت طلبان به غارت وچپاول مردم مشغول است. به همین دلیل است که مردم معترض به این اتفاق ومرگ عزیزان خود هستند.

رژیمی که در هیچ شکلی از مسائل بدرستی دخالت نمی کند بدرستی قضاوت نمی کند و هیچ رحم وعطوفتی از خود در همدلی با مردم وخانواده های قربانیان نشان نمی دهد. از مردم از خانواده قربانیان بخاطر غفلتها وبی توجهی وکوتاهی عوامل و دست اندر کاران حکومتی عذر خواهی نمی کند. گویی که این مردمند که به حکومت بدهکارند و نه حکومت به مردم!؟ گویا حکومت منت سر مردم دارد که بر مردم برخلاف میلشان حکومت میکند! مردم پاسخ این گستاخی مقامات حکومت ودست اندرکاران این ساختار معیوب وفاسد را با اعتراض واعتصاب وتجمع می دهند. حق مردم است که از مقامات حکومت توضیح بخواهند وخواهان محاکمه ومجازات عاملین دور ونزدیک این فساد گسترده وساختاری حکومتی شوند. بنا نیست در همه جا ودر هر عرصه ای مردم هزینه ی فساد حکومت، سوء استفاده ی حکومت از قدرت وسیاستهای مواجهه گرایانه ی حکومت با دنیا را مردم پرداخت کنند. پاداش استفاده از وضعیت های نابهنجار ایجاد شده در کشور نصیب باندهای حکومت شود. دلیلی وجود ندارد که مردم همواره قربانی عروسی وعزای جمهوری اسلامی باشند. هزینه ی سیاست های چالشی جمهوری اسلامی از آن مردم ومنافع این مواجهات وچالشها از آن کاربدستان حکومتی وآقازاده های وابسته به حکومت باشد.

مردم بدرستی تشخیص داده اند که کی دشمن آنهاست وکجاست؟ به همین دلیل است که در شعارهای اعتراضی خود شعار میدهند”دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست”. همین شعار گویای پایان بازی های شیطانی حکومت واربابان آن با مردم است. مردم دیگر فریب شعارهای دروغین ضد آمریکایی گری حکومت وضد امپریالیستی حکومت را نمی خورند. در حالی که تمام عملکرد رژیم همواره بنفع آمریکا وبنفع منافع غرب بوده است؟ مردم مرگ کسی را نمی خواهند. مردم زندگی می خواهند. واز بازی های دروغین این حکومت شرور وکثیف خسته شده اند. مردم خواهان پایان دادن به دوران ریا وسالوس وفریب کاری وشیادی قتل وکشتار تبعیض ودروغ بافی ،سالوس ورذالت حکومت ولایت مطلقه فقیه هستند. زنده باد مردم ـ پیروز باد همبستگی مردم برای سرنگون کردن حکومتی که یگانه دشمن خانگی مردم طبقات کارگر وزحمتکش ایران است.

حمید صداقت
ششم خرداد هزار چهارصد و یک

اینرا هم بخوانید

شکنجه زندانیان سیاسی با بحران ساس – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …