کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: اعتراض و تحصن کارگران کشت و صنعت مهاباد ادامه دارد

بیش از سه هفته است که کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد دست به اعتراض و اعتصاب زده اند. کارگران اعتصابی در محوطه بیرون مجتمع به نشانه اعتراض چادر زده‌اند. این کارگران می گویند مذاکرات تا کنونی با کارفرما و مقامات محلی بی‌نتیجه بوده‌است. خواست کارگران کشت و صنعت مهاباد پرداخت فوری ١٦ ماه دستمزد معوقه و حق بیمه است. این کارگران به دلیل سرمای شدید آتش روشن کرده‌اند و به صورت شیفتی در این چادرها حضور دارند.

مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از ٤ شرکت کشت و صنعت، مجتمع دامداری و صنعتی، سردخانه زمزم، همامرغ مهاباد، تشکیل شده است که هم اکنون بیش از ١٠٠کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند. این کارگران به اضافه کارگران اخراج شده بیش از پانصد میلیارد تومان دستمزد معوقه، مزایای مزدی و سنوات از کشت و صنعت مهاباد طلبکارند. علاوه بر دستمزدها،  بیمه این کارگران نیز پرداخت نشده و با مشکل تمدید دفترچه های بیمه روبرو هستند. کارگران میگویند تا وقتی پاسخ نگیرند به تجمع و اعتراض خود ادامه خواهند داد.

مردم آزادیخواه مهاباد کارگران!

اعتراض و تحصن کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد بخشی از اعتراض کارگران و همه مردم تحت ستم و زحمتکش علیه قوانین ضد کارگری و سیاستهای سرکوبگرانه کارفرمایان و حاکمان است. لازم است با حضور در محل تحصن کارگران و اعلام حمایت از آنها ابعاد این اعتراض را گسترش بدهیم. کارگران متحصن انتظار دارند که همه فعالین و تشکلهای کارگری و مردم مهاباد به  اشکال مختلف این اعتراض را قدرتمندترکنند.

خانواده های کارگران و مردم آزادیخواه مهاباد میتوانند با حضور در محل چادرها و با اعتراضات حمایتی خود، از خواستهای برحق کارگران معترض و اعتصابی دفاع کرده و  خواهان اجرایی شدن مطالبات این کارگران بشوند. در محلات مختلف شهر مردم آزادیخواه و فعالین اجتماعی میتوانند اخبار این اعتراض را وسیعا و بهر طریق ممکن به گوش دیگران برسانند و ابعاد این اعتراض را گسترش دهند. کارگران دیگر مراکز کارگری شهر میتوانند به شکلهای مختلف به این اعتراض بپیوندند.

تشکلها و فعالین کارگری علاوه بر انتشار خبر و گزارش این اعتراض میتوانند هیئت هایی را برای دیدار و اعلام حمایت از این کارگران به مهاباد بفرستند. محل تجمع و تحصن کارگران مهاباد میتواند به محل دیدار و تصمیم گیری فعالین و تشکلهای کارگری برای اعمال فشار به کارفرمایان و دولت حامی آنها تبدیل شود.

کارگران اعتصابی با اتکا به مجامع عمومی خود میتوانند اعضای خانواده های کارگران را به عنوان اعضای مجمع عمومی دعوت کنند و تصمیم جمعی این مجامع میتواند مبنای فعالیتهای آتی کارگران اعتصابی برای رسیدن به مطالباتشان باشد. قدرت کارگران به وحدت و همدلی همه کارگران و همراهی تعداد هر چه بیشتری از مدافعین حقوق انسانی با این حرکت حق طلبانه است.

کمیته کردستان حزب ضمن حمایت قاطع از مطالبات و اعتراض کارگران کشت و صنعت مهاباد از همه فعالین و تشکلهای کارگری میخواهد حمایت خود را از این کارگران گسترش دهند و خبر و گزارش آنرا وسیعا منتشر کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ دی ۹۵

۳ ژانویه ۲۰۱۷

 

 

 

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …