اعتراض کارگران ماشین سازی زرین اصفهان، قند قزوین و راه آهن کرمان، و راهپیمایی مالباختگان در تاکستان

روز ۳۰ شهریور  کارگران کارخانه ماشین سازی زرین‌شهر اصفهان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تعویق پرداختها و وضع بد معیشتی و کاری خود برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت تجمع کردند.

-روز چهارشنبه ۲۹ شهریور کارگران کارخانه ی قند قزوین در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقها و شرایط سخت کار و شرایط معیشتی خود  دست به اعتصاب زدند و در  برابر ساختمان مدیریت تجمع کردند.

-روز ۳۰ شهریور کارگران تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن از بافق تا زرند شرکت رضوان درود به نمایندگی از ۳۵۰ کارگر این شرکت در اعتراض به عدم پرداخت سنوات و نیز عدم اجرای طرح طبقه بندی که میتواند بهبود اندکی در مزد آنها ایجاد کند، مقابل استانداری تجمع کردند.

امروز ۳۱ شهریور جمعیت بزرگی از مالباختگان خشمگین شرکت “تعاونی رضایت خودروی طراوت نوین” در برابر مُصلّای قزوین دست به راهپیمایی زدند. این شرکت، به مدیریت پاسداری به نام «محمدرضا غفاری» و با همدستی سپاه پاسداران «صاحب الامر» قزوین و قوه قضائیه، پول هزاران تن را در «تاکستان» و دیگر جاهای استان قزوین با وعده ی تحویل خودرو بالا کشیده است. جنبش مالباختگان یک جنبش بزرگ در ایران است که اندوخته های کوچک آنها توسط مشتی دزد و کلاش در همدستی با حکومتیان بالا کشیده شده است. جمهوری اسلامی حکومتی است فاسد و مافیایی که اساس اقتصادش بر دزدی و غارت گذاشته شده است و فقر، فساد، گرانی میریم تا سرنگونی؛ یک شعار اعتراضی مردم در انقلاب زن زندگی آزادی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ شهریور  ۱۴۰۲،  ۲۲ سپتامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …