اعتصاب، رقص و پایکوبی، حس خوب جامعه – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ویدیویی منتشر شده است که کارگران پروژه‌ای و پیمانی نفت و گاز در عسلویه، با رقص و پایکوبی به استقبال هم می‌روند تا اینگونه  جلوه‌ای از همبستگی کارگری را در بطن یک اعتصاب وسیع و بزرگ به نمایش گذاشته باشند. توده مردم هر وقت حس کردند اختیار زندگی بر عهده خودشان است و اعتصاب یک جلوه مهم آن است، طبیعی‌ترین عکس‌العملشان شادمانی جمعی است.

اعتصاب کارگران پروژه‌ای و پیمانی نفت و گاز درست در زمانی اتفاق می‌افتد که دلقکان بی‌مایه‌ای راه افتاده‌اند که نمایش قبیح انتخاباتی را به جامعه بفروشند. سه سال پیش بلافاصله بعد از انتصاب رئیسی به ریاست‌جمهوری، کارگران نفت و پتروشیمی‌ها دست به اعتصاب زدند، تا نشان دهند پروژه ترساندن جامعه با انتصاب یک جلاد از پیش شکست‌خورده است. اعتصاب بیست هزارنفره کارگران نفت و گاز، بار دیگر در سال ۱۴۰۳، در بطن انقلاب زن زندگی آزادی این پیام روشن را به جمهوری اسلامی می‌دهد، انقلاب برای محوکردن حکومت از صفحه تاریخ ادامه می‌یابد.

کارگری در کانال تلگرامی کارگران نیشکر هفت‌تپه به درست در این باره نوشته است: “اعتصاب کارگران پروژه‌ای و پیمانی به اعتراضات و تحرکات در جامعه نیرو و توان می‌دهد”. در یک فضای انقلابی که یکی از نشانه‌های بارز آن رقص و شادمانی است، این رقص و پایکوبی بر اتحاد و همبستگی تأکید دارد و به‌درستی به جامعه انقلابی نیرو و توان می‌دهد. عکس آن هم صادق است که در بیانیه کارگران اعتصابی انعکاس یافته است که این کارگران نیز از اعتراضات بخش‌های دیگر جامعه نیرو می‌گیرند.

کارگر نیشکر هفت‌تپه موضوع مهم دیگری را هم آرزو کرده بود: “کاش دنیا به کارگران، صاحبان اصلی خود می‌رسید”.  وقتی دنیا به دست صاحبان اصلی خود می‌رسد که متحد باشند. اعتصاب هماهنگ  بیست هزارنفره، کار بسیار عظیمی است و  بیانگر این است که یک گام مهم دیگر در انقلاب زن زندگی آزادی برداشته شده است. برای سرنگونی حکومت تبهکار اسلامی اتحاد باید در کف جامعه و بر اساس مطالباتی که رفاه و شادی توده مردم را تضمین می‌کند، شکل بگیرد. اعتصاب بیست هزارنفره شروعی بر این مهم می‌تواند باشد و باید بشود. برای تحقق این امر مهم اعتصاب کارگران نفت و گاز شایسته حمایت بی‌دریغ کل جامعه است.

اینرا هم بخوانید

مبارزه بر سر دستمزدها، جدالی برای لغو کارمزدی- یاشار سهندی

بارها تاکید کردیم که تنها یک کالا در میان انبوه کالاها هست که بر خلاف …