اعتصابات علیه حملات شیمیایی حکومت را آغاز کنیم

حمله شیمیایی و جنایتکارانه جمهوری اسلامی به مدارس دخترانه و مسمومیت‌های غذایی در دانشگاهها که از آذرماه شروع شده بود در سه روز گذشته ابعادفوق‌العاده گسترده‌ای بخود گرفته است. در روزهای اخیر به تعداد زیادی از مدارس بویژه مدارس دخترانه و همچنین تعدادی خوابگاه دخترانه دانشجویی حمله کرده‌اند. هزاران نفر از فرزندان ما را مسموم کرده و تاکنون دو نفر از عزیزانمان را به قتل رسانده‌اند. امروز دامنه این جنایت به سراسر کشور رسیده و حداقل به یک مترو در تهران و به یک مرکز خرید در اهواز هم کشیده شده است.

بزدلان حاکم جنگ گسترده ای را علیه دانش‌آموزان و دانشجویان و مردم شروع کرده‌اند و دارند از آنها انتقام میگیرند. میخواهند ظرفیت‌های فوق جنایتکارانه خود را به رخ جامعه بکشند. سران حکومت که پایان حکومت ننگین خود را نزدیک میبینند در اوج استیصال و انزوا و تشتت میخواهند بگویند هر جنایتی را برای حفظ حکومت حاضرند انجام دهند.

باید تا قربانیانبیشتری از عزیزان ما نگرفته اند با پاسخ کوبنده همه مردم مواجه شوند. جامعه باید تمام قد بلند شود و جنایتکاران را سر جای خود بنشاند. مسموم‌سازی عزیزانمان باید فورا متوقف شود. باید  امنیت در مدارس و دانشگاهها و سایر مراکز حاکم شود، و عاملان این جنایت معرفی و محاکمه شوند.

راه تحقق این خواستها اعتصاب و اعتراض سراسری است. از روز ۱۶ اسفند که معلمان فراخوان تجمعات سراسری داده اند، مدارس و دانشگاهها را به اعتصاب بکشانیم و وسیعا در تجمعات معلمان شرکت کنیم.

روز ۱۷ اسفند روز جهانی زن را به تجمعات هرچه بزرگتر علیه حجاب اجباری و بیحقوقی زنان و علیه حمله شیمیایی به مردم تبدیل کنیم و در روزهای بعد از آن با آمادگی بیشتر به استقبال تظاهرات‌های سراسری و اعتصابات سراسری و عمومی برویم.

معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان،جوانان انقلابی، کارگران، رانندگان،‌ بازاریان و همه مردم آزاده و ستمدیده در سراسر کشور را فرامیخوانیم که اعتصابات سراسری خود را شروع کنند. این حکومت رفتنی است و میتوانیم و باید به عمر ننگین‌اش هر چه زودتر پایان دهیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۶ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …