اعتصاب و اعتراض کارگران پتروشیمی دنا و پتروشیمی راک اسلام آباد و بازنشستگان فولاد

  • روز ۲۰ شهریور کارگران شاغل در پتروشیمی دنا فاز دو منطقه پتروشیمی عسلویه در اعتراض به عدم دریافت حقوق ماههای تیر و مرداد دست به اعتصاب زدند.
  • روز ۲۰ شهریور کارگران بخش ساخت مخزن و پایپ راک پتروشیمی اسلام آباد غرب که با پیمانکاری قیطاسی کار میکنند در اعتراض به تعویق پرداخت حقوق های تیر و مرداد خود دست از کار کشیدند.
  • ساعت ده صبح روز ۲۰ شهریور بازنشستگان فولاد در شهرهای اصفهان، بافق و تهران با خواست اجرایی شدن افزایش سالیانه (حداقل ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان ) و پرداخت معوقات ۱۸ ماهه همسان سازی از سال ۹۹ مقابل صندوق بازنشستگی در این شهرها دست به تجمع زدند. در اصفهان بازنشستگان با شعار ” تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم” بر مطالبات خود تاکید داشتند. این بازنشستگان بطور مستمر یکشنبه های هر هفته برای پیگیری و رساندن صدای خود در دستیابی به مطالباتشان به خیابان آمده‌اند. تجمعات قبلی آنها در سیزدهم شهریور برپا شد.

اشاره کنیم که بازنشستگان تامین اجتماعی بدنبال اعتراضات گسترده، موفق به اجرایی شدن این مصوبه و پرداخت آن از شهریور شدند و اکنون بازنشستگان فولاد نیز بر اجرایی شدن آن تاکید دارند. بعلاوه افزایش حقوقها به بالای خط فقر، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن از دیگر مطالبات اعلام شده همه بازنشستگان در سطح کشور است.

  • روز ۲۰ شهریور جمعی از معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی در اعتراض به ایجاد محدودیت‌ جدید حمل و نقلی برای این دانش آموزان مقابل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار رفع مشکلات و پاسخگویی در چند روز آینده شدند. آنها اعلام کردند که اگر جواب نگیرند دوباره تجمع خواهند کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

اعتصاب گروههایی از کارگران پروژه ای نفت در عسلویه و تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارشی از اعتصابات بخش هایی از کارگران پروژه ای …