اعتصاب کارگران راهبری مترو، پروژه شرکت فراب نیروگاه بیدخون و مراسم گرامیداشت بصیر احمدزاده کولبری که به قتل رسید

روز ۳۰ خرداد کارگران راهبری مترو در اعتراض به سطح نازل حقوقها ، پرداخت نشدن حق جذب و سختی کار و دیگر طلبهاشان و نیز نداشتن امنیت شغلی دست به اعتصاب زده و در برابر شرکت بهره برداری مترو در چهارراه «حافظ»، تجمع کردند.

روز ۲۹ خرداد کارگران پروژه ای شرکت فراب نیروگاه بیدخون با خواست افزایش دستمزدها و دائمی شدن قراردادها و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی که اصطلاحاً طرح بیست ده نامیده میشود، دست به اعتصاب زدند. این کارگران در این روز نیروگاه را به قصد خانه های خود ترک کرده و اعلام داشتند که تا زمانی که به خواستهای خود نرسند به نیروگاه باز نخواهند گشت.

روز ۲۹ خرداد جمعیت زیادی از مردم روستای دشه در مراسم گرامیداشت بصیر احمدزاده کولبری که ۵ روز پیش توسط نیروهای هنگ‌مرزی به همراه برادرش بشیر احمدزاده زخمی و سپس در ۲۸ خرداد بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد شرکت و ضمن اعلام حمایت با خانواده این عزیز اعتراض خود را به این جنایت آشکار حکومتیان ابراز داشتند. حزب کمونیست کارگری درگذشت بصیر احمد زاده را به خانواده اش و همگان تسلیت میگوید و این جنایت توسط حکومت اسلامی را شدیدا محکوم میکند. در صف کولبرن کودکان، زنان و مردان مسن را می بینیم که در مسیر های دشوار مرزی خطر مرگ بدست سرکوبگران حکومت را به جان خریده و کولبری میکنند. کولبران یک بخش از کارگران بیکار هستند که برای تهیه لقمه نانی برای خانواده ناگزیر به انجام این کار سخت و مشقت بار هستند. جمهوری اسلامی نیز به جای تامین زندگی این کارگران همواره آنها را مورد تعرض قرار داده و به گلوله می بندد و تا کنون شمار بسیاری از آنان جانباخته اند. اکنون یک عرصه کارزار در کردستان حمایت از کولبران است. حزب کمونیست کارگری همگان را به پیوستن به این کارزار فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ خرداد۱۴۰۰، ۲۰ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …