اعتصاب کارگران پروژه ای ماشین سازی اراک، اعتراضات پرستاران قرارداد موقت و دو خبر دیگر

اطلاعیه خبری

  • روز ۱۶ بهمن کارگران پروژه‌ای شرکت ماشین سازی اراک شاغل در پتروشیمی کیان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه‌شان اعتصاب کرده و دست به تجمع زدند.
  • بدنبال اعلام عدم استخدام پرستاران قرارداد موقت ۸۹ روزه موجی از اعتراض در میان آنها شکل گرفته است. از جمله پرستاران و کادر درمانی در شهرهایی چون تهران، اصفهان، شیراز، ایلام، مشهد، اسدآباد همدان و پلدختر روز ۹ بهمن در اعتراض به شرایط نامناسب شغلی و معیشتی خود تجمع کردند. این تجمعات در مشهد مقابل ساختمان استانداری، در اصفهان در بیمارستان الزهرا و در شیراز و پلدختر و اسدآباد مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. در این روز همچنین در تهران تجمعی از سوی کارکنان نظام سلامت برگزار گردید. بدنبال این اعتراضات پرستاران ضمن رسانه ای کردن اخبار تجمعاتی که داشتند بر خواست حذف پیمانکاران و انعقاد قرارداد مستقیم با نیروی انسانی شاغل در وزارت بهداشت پافشاری کردند.

به گفته پرستاران دو سال است که رسیدگی به مطالبات آنان و کارکنان جامعه درمان کشور در دستور قرار گرفته اما فقط آنها را سر میدوانند و حتی وزارت بهداشت تحت عنوان نبود بودجه لازم، دستور ممنوعیت تبدیل وضعیت تمام پرستاران شرکتی را صادر کرده است. بدین ترتیب هزاران پرستار در لیست اخراجها قرار گرفته اند. این بیکارسازی ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که به گفته معاون پرستاری وزارت بهداشت، مراکز درمانی حداقل به ۱۴۵ هزار پرستار، تکنسین اتاق عمل و هوشبر نیاز دارند . این بیکارسازی آنهم در دل بحران کرونا به کمبود نیرو در بخش درمانی ابعاد فاجعه بارتری خواهد داد و استاندارد درمان را در سطح سراسری پایین تر خواهد آورد. این تصمیم علاوه بر تعرض به حقوق پرستاران، یک جنایت آشکار و بازی کردن با جان بیماران و همه مردم است.

  • روز شنبه ۱۶ بهمن بیش از ۷۰ نفر از نیروهای مخابرات خوزستان جهت اجرایِ حکمِ بازگشت به کار و تبدیل وضعیت، مقابل مخابرات منطقه خوزستان تجمع کردند. در پی حضور این نیروها، حراست درهای مخابرات منطقه خوزستان را بست و از ورود کارمندان مخابرات به اداره جلوگیری کرد. روز چهارشنبه قبل نیز با حضور اعتراضی آنها در مقابل شرکت، حراست درهای مخابرات را به روی کارکنان بست. بنا بر خبرها حدود ۷۰ نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان دو دوره بدون قرارداد زیر نظر شرکت پیمانکار خدمات اول به کار خود ادامه دادند. این کارگران بنا به قانون باید قراردادشان دائمی شود و بر همین اساس آنها در اعتراض به ادامه قراردادهای موقت شکایت تنظیم کردند و زیر فشار اعتراضاتشان هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف و دادگستری ناگزیر شدند حکم استخدام دائمی و بازگشت به کار آنها را صادر کنند. اما شرکت پیمانکار خدمات اول ماه‌هاست از اجرای حکم خودداری میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۵ فوریه ۲۰۲۲


tel:00447435562462

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …