اعتصاب گسترده و سراسری معلمان در بیش از ۱۰۰ شهر برگزار شد- فردا ۲۱ آذر نیز اعتصاب و تحصن ادامه دارد

امروز ۲۰ آذر معلمان در بیش از ۱۰۰ شهر دست به اعتصاب و تحصن زدند و یک روز فراموش نشدنی در اعتراضات متحدانه معلمان در همه استانها را رقم زدند. این اعتصاب که یکی از اعتصابات سراسری و بزرگ معلمان بود، بنا بر فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان صورت گرفت و معلمان از شهرها و استانهای مختلف وسیعا به آن پیوستند. در بسیاری از شهرها معلمان در تمامی مدارس دست به اعتصاب زدند. اعتصاب فردا ۲۱ آذر نیز قرار است ادامه یابد و بعلاوه روز بعد یعنی ۲۲ آذر نیز معلمان دست به تجمعات سراسری خواهند زد. در اعتصاب امروز معلمان دست از کار کشیدند و کلاسها را تعطیل کردند و در دفاتر مدارس تحصن کردند. در این روز همچنین معلمانی که تدریس آن لاینی و مجازی در “شاد” را دارند با تعطیل کار در اعتصاب شرکت داشتند.  تجمع روزهای بعد در تهران مقابل مجلس اسلامی و در مراکز استانها و شهرستانها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. معلمان اعلام کرده اند که اگر به خواستهایشان پاسخ داده نشود در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تری به اعتصاب و تجمع و تحصن دست خواهند زد.

خواستهای فوری معلمان عبارتست از: افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، آموزش رایگان و  اجرایی کردن فوری آن در این ایام کرونایی  با اختصاص اینترنت و تلفن هوشمند رایگان در اختیار همه دانش آموزان و معلمان و نیز آموزش باکیفیت برای جوانان و رفع تبعیض در آموزش، درمان رایگان و داشتن حق مسکن، بستن پرونده های امنیتی فعالین صنفی و آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی،”اجرای کامل طرح رتبه‌بندی ( به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل) و همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و رفع مشکلات معلمان خرید خدمت، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی و استخدام آنها، پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان، پرداخت حق التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، پایان دادن به اختلاس ها و شفافیت در چگونگی غارت صندوق ذخیره فرهنگیان  و بازگشت منابع به آن.

این اعتصاب از جمله شهرهای زیر را در برگرفت: تهران، کرج، بوشهر، لاهیجان، سقز، تبریز، قشم، اصفهان، سمیرم، بندرانزلی، خمینی شهر، قم، مریوان، اهواز، ایذه، کرج، جلفا، باغ ملک، قروه، مریوان، شهرکرد، مرودشت، یزد، همدان، سروآباد ، اسلام‌آبادغرب،  ملارد، کرمان ، بافق، خرم‌بید، سقز زیویه و کندولان، قزوین، کازرون، جیرفت، اقلید، میان دورود، بانه، ارومیه، الیگودرز، بهبهان، فیروزآباد ، لاهیجان، آبکنار، سرچهان،  سروآباد کردستان، نعیم آباد، مهریز،  روستای نی در مریوان،  قلعه گنج در کرمان،  ایلام، شاهین شهر، نعیم آباد در یزد، پیرانشهر، گچساران، جوانرود، قیرو کارزین در فارس، خرم بید، ابرکوه،  بافق کرمان، کوچصفهان در گیلان، فرشبند در فارس، شیراز، نورآباد ممسنی، گتوند خوزستان، امیدیه، آبادان، دشتستان، جایزان، چاروسا، قروه، مهدی شهر، بیجار،  کامیاران،  روستای آقابابا بویین زهرا، کرمانشاه، صفاشهر فارس، سیمرغ، کیاکلا  در مازندران، زرین دشت، دهدشت، کوهچنار فارس، کهمره نودان فارس، فیروزآباد فارس، آباده فارس، بجنورد، میناب، بندرعباس، سیریک، خرم آباد، دورود، پلدختر، بروجرد، سلسله و دلفان، دیواندره، البرز، هادی شهر، ایرانشهر، سروستان، کوه چنار…

معلمان خطاب به خانواده های دانش آموزان آنها را به حمایت و همراهی فرا خوانده اند. خواستهای اساسی معلمان مطالبات همه مردم است. از خواستها و مبارزات معلمان باید فعالانه و به هر شکل ممکن حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

سازمان عفو بین‌الملل خواستار «توقف فوری» اجرای حکم اعدام رضا رسایی شد

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه ای خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام غلامرضا رسایی …