اعدام نوید افکاری؛ سفر ظریف به اروپا لغو شد

اعدام نوید افکاری؛ سفر ظریف به اروپا لغو شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مدعی شده علت لغو سفر محمدجواد ظریف به اروپا، کرونا و مشکلات لجستیکی بوده است. این در حالی است که سیاستمداران احزاب مختلف آلمان از وزیر امور خارجه این کشور خواستار لغو این قرار شده بودند.وی  قرار بود از جمله در ارتباط با توافق هسته‌ای  و سازوکار مالی اروپا برای تراکنش‌های مالی با ایران به سه کشور اروپایی و از جمله به آلمان سفر کند. قرار بر دیدار ظریف با همتایان اروپایی سه کشور آلمان،  بریتانیا و پاریس بود.

در آستانه سفر ظریف به اروپا، روزنامه “بیلد”  آلمان با اتکا بر منابع خبری خود، از لغو سفر او به اروپا خبر داده است.

روزنامه “بیلد” آلمان نخستین رسانه آلمانی زبان بود که خبر لغو سفر محمدجواد ظریف به اروپا را منتشر کرد. گزارشگر این روزنامه احتمال ارتباط لغو این سفر با خبر اعدام نوید افکاری را منتفی ندانسته است. در گزارش این روزنامه به واکنش ورزشکاران و اتحادیه ورزشی آلمان نسبت به خبر اعدام نوید افکاری اشاره شده است.در گزارشی که روزنامه “زوددویچه تسایتونگ” در همین ارتباط منتشر کرده، آمده است که ظریف احتمالا از آن واهمه داشته که در آلمان در ارتباط با اعدام نوید افکاری ناگزیر به پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران و همتایان خود شود.

“زوددویچه تسایتونگ” در همین رابطه تاکید کرده است که تعویق سفر ظریف به اروپا نمی‌بایست منجر به فراموشی اعدام نوید افکاری و نقض حقوق بشر در ایران شود.

مفسر این روزنامه آلمانی در ادامه نوشته است: «جامعه جهانی نمی‌باید نام نوید افکاری را فراموش کند.» این روزنامه در ادامه خواستار پیگیری اعدام نوید افکاری شده و عنوان کرده است که هرگاه چنین نشود، سخن گفتن از حقوق بشر، عملا امری بیهوده خواهد بود.امید نوری‌پور، سیاستمدار حزب سبزهای آلمان نیز از وزارت امور خارجه آلمان درخواست کرده بود سفر ظریف به این کشور را لغو کند.نوری‌پور در گفت‌وگو با روزنامه “تاتس” درباره احتمال برخورد قاطع دولت آلمان در این مورد ابراز تردید کرده و گفته است از این رو، ترجیح می‌دهد ظریف در چنین شرایطی به آلمان دعوت نشود.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

جمهوری اسلامی: از “سبک زندگی ایرانی اسلامی” تا عرضه “لباس عفیفانه”!

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب سند “سبک زندگی ایرانی اسلامی” …