اعلام همبستگی معلمان با معلم محکوم به شلاق

یک خبر امروز ۲۱ مهر در رسانه ها که بسیار جلب توجه میکرد شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاونش از یک معلم، و صدور حکم شلاق علیه معلم مزبور بود. سرتاپای این خبر بدیع و قابل توجه است. طبق گزارش روزنامه عصر ایران بنا به رای صادره مجتمع قضایی کارکنان دولت، رضا نهضت یکی از معلمان آموزش و پرورش مدارس تهران با شکایت محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و ترکمن الله یار معاون وزیر در دادگاه کیفری تهران به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد. بنا به این گزارش جرم این معلم “توهین به مقامات” از طریق ترسیم کاریکاتور و انتشار آن در کانال تلگرامی بوده است. گفتنی است از زمانی که این حکم اعلام شده، بسیاری از معلمان از سراسر کشور در ابراز همدردی با معلم محکوم، در شبکه های اجتماعی آمادگی خود را برای تحمل ضربات شلاق وی اعلام می کنند.
مجازات شلاق برای هر جرمی یک مجازات وحشیانه، شنیع، دون شان بشر و بازمانده از دوران جاهلیت است. این را همه میدانند و گفته اند. اما وقتی به معلمی بخاطر کاریکاتور کردن سران حکومت حکم شلاق میدهند، در واقع دارند به یک واقعیت دیگر اعتراف میکنند و آن اینکه این حکومت قرون وسطائی در محاصره مردم است و وسیعا مورد تمسخر و تعرض بخشهای وسیع مردم قرار دارد و کار دست اندرکارانش به جنون کشیده شده است و هرروز علیه معلم و کارگر و زن و مرد این کشور احکام اسلامی شلاق و زندان صادر میکنند.
کاریکاتور کشیدن بنا به استانداردهای بین المللی و امروزی جزو آزادی بیان پایه ای هر انسانی در جامعه است. مسخره کردن سران حکومت جزو حق آزادی بیان مردم است. اما این حکومت همین شنیع ترین و قبیح ترین مجازات عصر حجری را علیه استفاده کنندگان از ساده ترین حق آزادی بیان مردم بکار میبرد تا خود را از زیر ضرب فضای وسیع و گسترده تمسخر و مضحکه ای که در جامعه علیه سران و دست اندرکارانش به جریان افتاده خلاص کند. چرا که میداند این مضحکه از آن مضحکه های معمولی نیست. بلکه بخشی از جنبش نفی حکومت است. بخشی از جنبش سرنگونی و جنبش وسیع خلاصی از شر این حکومت است. در نتیجه بخیال خود میخواهد با مجازات شلاق و زندان و بگیر ببند با این جنبش مقابله کند. زهی حماقت و خیال باطل! نتیجه این میشود که موج اعتراض گسترش بیشتری می یابد. مثل همین مورد اخیر موجی از اعلام همبستگی با معلم محکوم شده براه می افتد و معلمان با صدای رسا و علنا میگویند ما را بجای رضا نهضت شلاق بزنید. این یعنی خاک برسر حکومت شلاق! یعنی ما مردم از شلاق ترسی نداریم. یعنی به مضحکه کشیدن شما جانیان عقب مانده تاریخ ادامه میدهیم. براستی ننگ و نفرت بر حکومت شلاق و شکنجه و زندان!

اینرا هم بخوانید

زندان و شلاق برای نوجوان کولبر- کاظم نیکخواه

حکومت اسلامی را همه مردم به عنوان حکومت رکورددار جنایت، شکنجه، اعدام، تجاوز و ترور …