اعلام وضعت قرمز در چند شهر مازندران

هم اکنون ۳۳۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.مجموع این آمار نشان می‌دهد که ۴۵۳ بیمار کرونایی و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و همچنین بابل بستری هستند.

ایسنا،با اعلام وزارت بهداشت، ۴ شهرستان بابل، فریدونکنار، آمل و بهشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند، همچنین ۳ شهرستان رامسر، محمودآباد و نوشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های بابلسر، تنکابن، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، عباس‌آباد، قائم‌شهر، کلاردشت، گلوگاه، میاندورود و نور نیز در وضعیت زرد هستند همچنین شهرستان نکا تنها شهرستان در مازندران است که در وضعیت سفید از سوی وزارت بهداشت قرار دارد.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش آمار مراجعه بیماران کرونایی در استان اشاره و اظهار کرد که، برای جلوگیری از بحران، در دو هفته پیش رو باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم.وی گفته هم اکنون ۳۳۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، موسوی با اشاره به وضعیت بروز بیماری کرونا در مازندران با بیان اینکه در سطح استان در زمینه کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹ اقدامات موفقی انجام شد، به افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان ها مانند آمل و بهشهر وضعیت قرمز است و در سایر شهرستان ها نیز به دلیل فاصله اندک بین شهرستان‌ها این نگرانی وجود دارد که در این مناطق آمار بیماران افزایش پیدا کند.

وی گفته که، اگر نتوانیم در دو هفته پیش رو اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم با مشکل جدی مواجه می شویم، معتقد است ۸۰ درصد مردم مازندران با این ویروس مواجه نشدند.

از سویی دیگر، بنا بر اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان، بستری هستند.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …