اعمال فشار کارفرمای آب معدنی داماش به کارگران برای پایان دادن به اعتراضات ده روز گذشته

شماری از کارگران کارخانه آب معدنی داماش از اعمال فشار کارفرمای خود با جمع آوری کارتهای حضور و غیاب برای پایان اعتراضات ده روز گذشته خود خبر می‌دهند.

یکی از کارگران کارخانه داماش به ایلنا گفت: این اتفاق صبح امروز (شنبه دو دی ماه) پس از آن افتاده است که همه حدود ۴۰ کارگر کارخانه آب معدنی داماش از روز ۲۲ آذر ماه با برپایی اعتراض صنفی، خواستار به‌روز شدن روند پرداخت مطالبات مزدی خود شدند.به گفته وی؛ کارفرما به این کارگران اعلام کرده‌ است درصورت ادامه اعتراضات صنفی، می‌بایست با دریافت نامه ترک‌ کار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری خود را به اداره کار معرفی کند.از قرار معلوم؛ صبح امروز شنبه (دوم دی ماه) به دستور کارفرما تمام کارتهای حضور غیاب کارگران معترض آب معدنی داماش جمع آوری شده و کارگران محل کار خود را ترک کرده‌اند.کارگر دیگری هم گفت: طی چند سال گذشته در حالی همواره دستمزد ما با دو تا سه ماه تاخیر پرداخت شده که اخیرا (روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه) یک ماه از دو ماه حقوق معوقه خود را دریافت کرده‌ایم.

عبدالهی  (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار)  درباره جمع آوری کارت‌های‌ حضور غیاب کارگران ازسوی کارفرما گفت: به جز عده‌ای از کارگران، مابقی قرارداد کاری‌شان به اتمام رسیده و ادامه کار آنها منوط به موافقت کارفرمای کارخانه است.

«شرکت آب معدنی داماش نخستین شرکتی است که توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا دایر شده است. این شرکت پس از ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده در دی‌ماه سال ۹۱ با ۱۴۲ کارگر تعطیل شد و سرانجام اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ پس از سه سال وقفه بابت بدهی‌های مالی به بانک ملی واگذار شد و پس از آن دی ماه سال ۹۹ با مالکیت آن به بخش خصوصی با اشتغال حدود ۳۰ کارگر ادامه کار داد.»

اینرا هم بخوانید

رشد نرخ فقر.۵۰ درصد به جمعیت فقرا اضافه شد!

شواهد آماری حاکی از آن است که نرخ فقر در ایران از ابتدای دهه ۹۰ …