اعمال محدودیت عراق بر هشت بانک داخلی جهت جلوگیری از قاچاق دلار به ایران

خبرگزاری رویترز،دولت عراق در پی سفر یک مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا به این کشور، هشت بانک داخلی دیگر را در راستای جلوگیری از پول‌شویی و قاچاق دلار به ایران، از انجام معاملات ارزی محروم کرد. رویترز روز دوشنبه ۱۶ بهمن گزارش داد که این بانک‌ها دیگر مجاز به دسترسی به سامانه حراج دلار در بانک مرکزی نخواهند بود.

ایالات متحده آمریکا از ابتدای پارسال فشارها به دولت عراق را برای جلوگیری از قاچاق ارز به ایران افزایش داده و حتی چندین بانک عراقی را تحریم کرده است.دولت عراق ژوئیه پارسال نیز ۱۴ بانک کشور را از دسترسی به حراج روزانه دلار در بانک مرکزی محروم کرده بود.در مجموع یک‌سوم بانک‌های عراقی برای جلوگیری از قاچاق ارز به ایران، مجاز به عملیات انتقال ارز دلار نیستند.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه با استقبال از اقدام دولت عراق به خبرگزاری رویترز گفت که «ما از اقدامات مستمر بانک مرکزی عراق برای محافظت از سیستم مالی عراق در برابر سوء استفاده و ایجاد شرایط برای ادامه دسترسی قانونی بانک‌های عراقی به سیستم بانکی بین‌المللی قدردانی می‌کنیم.»برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، هفته گذشته با سفر به بغداد در زمینه موضوع محافظت از سیستم بانکی عراق در مقابل قاچاق ارز جمهوری اسلامی مذاکره کرد.

اینرا هم بخوانید

اعتراضات مال‌باختگان رضایت‌خودرو مقابل قوه قضاییه، مس سرچشمه، کامیونداران

اعتراضات معیشتی در ایران روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با تجمع کارگران پیمانکار در مجتمع مس …