افت چشمگیر در فروش بوئینگ؛ ایرباس اروپایی جای غول آمریکایی را گرفت

تازه‌ترین گزارش شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا حاکی است که فروش هواپیماهای این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی، ۲۰۱۹، حدود ۳۷ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش یافته و سفارش جدید هواپیما از این شرکت نیز سه برابر افت داشته است.

هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس خط هوایی اتیوپی ماه مارس امسال به فاصله کوتاهی پس از پرواز سقوط کرد و ۱۵۷ مسافر این هواپیما کشته شدند.

چند ماه قبل از این حادثه، یک بوئینگ دیگر از نوع ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت هوایی لاین‌اير اندونزی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ سقوط کرد که بر اثر این حادثه ۱۸۹ نفر کشته شدند.

گفته می‌شود این مدل هواپیمای آمریکایی هنگام اوج‌گیری دچار اختلال می‌شود.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه در سایت رسمی بوئینگ منتشر شد، در نیمه اول سال این شرکت هیچ سفارش خرید جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس دریافت نکرده است.

در همین دوره، این شرکت ۲۳۹ فروند هواپیمای مسافربری به مشتریان فروخته است که بخش اعظم آنها در سه ماهه اول سال فروخته شده است. در میان این هواپیماها ۱۱۳ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز دیده می‌شود.

این در حالی است که شرکت فرانسوی ایرباس گزارش کرده است ۳۸۹ هواپیما در نیمه اول سال جاری میلادی فروخته است. بدین ترتیب، بوئینگ جایگاه خود به‌ عنوان بزرگ‌ترین فروشنده هواپیما در جهان را به شرکت اروپایی واگذار کرد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …