افزایش۴۰ تا 70 درصدی شهریه دانشگاه آزاد

27 شهریور:شهریه بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف برای ترم جدید با افزایشی ۴۰ تا ۷۵ درصدی رو به رو بوده و این افزایش ناگهانی حتی در بعضی رشته‌ ها روی شهریه ی ترم‌ های قبل دانشجویان نیز اعمال شده و برای آن‌ ها بدهی صادر شده است.

به دنبال این اتفاق حالا ۴۰ هزار دانشجوی این دانشگاه در کارزاری اینترنتی خواستار رسیدگی رئیس مجلس شورای اسلامی به این تخلف شده اند.

در این نامه آمده است: «طبق مصوبه هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، شهریه باید به‌صورت سالانه افزایش پیدا کند، اما در سال تحصیلی جاری تا‌کنون دوبار شاهد افزایش شهریه بودیم که آن در هر ترم ۲۰الی۲۵درصد افزایش یافته. این درحالی است که کیفیت آموزش و نیز هزینه‌های دانشگاه به‌دلیل برگزارنشدن کلاس حضوری کاهش چشمگیری داشته است. متأسفانه در شرایط شیوع ویروس کرونا، دانشگاه آزاد نه‌تن‌ها حمایتی از قشر دانشجو نکرده، بلکه فشار‌های نامعقولی هم مبنی بر واریز وجه‌های مکرر شهریه در سایت آموزشیار بدون حتی کمی فرصت و بعضا با چاشنی تهدید وارد کرده است.»

برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اما به جمع آوری امضا بسنده نکردند و با تجمع در دانشکده ها خواستار توضیح مدیران در این خصوص شدند.مثلاً دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد مشهد ۲۲ شهریور‌ماه در محوطه ی این دانشگاه تجمع کردند و با دردست‌ داشتن پلاکارد‌هایی اعتراضات خود را نسبت به این اقدام دانشگاه آزاد نشان دادند.

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …