حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: تجمع کارگران متروی تهران و کارگران شهرداری کوت عبدالله و اهواز

  • روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور جمعی از کارگران پیمانی پله برقی خط یک، دو، چهار و پنج مترو تهران در اعتراض به تعویق سه ماه دستمزد خود در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند. این کارگران سنوات و عیدی سال ۹۹ را نیز دریافت نکرده اند. بعلاوه از خرداد ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است.
  • روز ۳۰ شهریور کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به‌ عدم پرداخت ۴ ماه مزد و حق بیمه خود مقابل شورای شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. این کارگران برای پیگیری مطالباتشان روزهای گذشته تجمعات اعتراضی متعددی برپا کرده اند. ار جمله در روز ۲۷ شهریور جمعی از آنها در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. این کارگران حقوق آذر و دی ۹۹ خود را نیز طلب دارند. بنا بر خبرها بدنبال شکایت شهرداری، قوه قضائیه حکومت اسلامی ۱۳ نفر از کارگران تجمع‌کننده را به بهانه های مختلف اما در واقع بجرم شرکت در تجمعات اعتراضی بازداشت کرده است. این بازداشت ها بر فضای اعتراض در میان این کارگران شدت داده است و اعتراضات آنها ادامه دارد. کارگران با تاکید بر اینکه مشکلات شهرداری به ما مربوط نمی‌شود و با طرح این سوال از شهرداری و مدیران که آیا خودشان می‌توانند چهار ماه بدون حقوق زندگی کنند؟ اعلام کرده اند که از خواسته خود کوتاه نمی آیند و با شعار مشکل ما حل نشه، هر روزه همین بساطه به اعتراضشان ادامه میدهند. شمار این کارگران ۴۰۰ نفر است.
  • روز ۲۹ شهریور کارگران اخراجی شهرداری اهواز با خواست بازگشت به کار تجمع کردند.

اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. پرداخت بموقع دستمزدها و افزایش سطح آن، پرداخت بموقع حق بیمه، دائمی شدن قراردادهای کاری و کوتاه شدن دست پیمانکاران، و واکسیناسیون همگانی و رایگان از جمله خواستهای اعلام شده آنها در مبارزاتشان است. این خواستهای مشترک میتواند مبنای خوبی برای اعتراضات سراسری آنها باشد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ شهریور۱۴۰۰ ، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …