توماج آزاد شد

توماج صالحی موقتا آزاد شد. این آزادی مستقیما محصول اعتراض مردم است. مستقیما محصول انعکاس وسیع خبر دستگیری او و پخش ترانه های او از رسانه ها و شبکه های اجتماعی است. آزادی توماج را به خودش و خانواده اش و به همه دهها میلیون مخالف حکومت بویژه به آنها که در انعکاس صدای او نقش داشتند تبریک میگوییم.

توماج صدای عصیان نسل جوان معترض و انقلابی است. ترانه های توماج صدای آبان و ادامه آبان است، صدای خشم و عصیان یک جامعه معترض است، صدای خیزش ها و اعتصابات است.

توماج ۹ روز در بازداشت بود. در این ۹ روز ترانه های اعتراضی اش صد بار بیشتر به خانه های مردم راه یافت و صد بار بیشتر محبوبیت پیدا کرد. این رمز آزادی او است. اگر جامعه سکوت کرده بود، اگر ترانه هایش که از سر تا پای حکومت و ماله کشان حکومت را شجاعانه و با زبان تیز و گزنده ای به باد حمله گرفته است اینهمه پخش نمیشد، اگر در مدیای اجتماعی خبر دستگیری اش این چنین وسیع منعکس نمیشد، و اگر حکومت نمیدید که با هر روز بازداشت توماج اعتراضات وسعت بیشتری میگیرد توماج هنوز در زندان بود و آزاد نمیشد.

فشار را باید ادامه داد و ترانه های توماج را باید همه جا پخش کرد، تا پرونده اش مختومه اعلام شود.

هر دستگیری و احضار هر فعالی را باید وسیعا و فورا به دنیا خبر داد. همه جا عکس و مشخصات دستگیرشدگان و علت دستگیری یا احضار آنها را منتشر کرد تا جامعه بهتر آنها را بشناسد تا بیشتر در قلب جامعه قرار گیرند و دستگیری شان هزینه بیشتری به حکومت تحمیل کند. آزادی توماج نشان داد که میتوانیم همه عزیزانمان را آزاد کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

گزارش روزنامه حکومتی از وضعیت مردم سیل‌زده دشتیاری پس از سیل

روزنامه حکومتی اعتماد:روایت دردناک مردم سیل‌زده دشتیاری از شرایط پس از سیل؛ از تحمل یک …