افزایش مزدوران جمهوری اسلامی در سوریه به 18هزار نفر

به گزارش دیدبان حقوق‌بشر سوریه، ایران به عضوگیری به نفع شبه‌نظامیان وابسته به خود و در راس آن‌ها حزب‌الله لبنان در راستای تقویت حضورش در خاک سوریه ادامه می‌دهد و حدود 18هزار نفر را اخیراً برای این گروه‌های شبه‌نظامی، عضوگیری کرده‌ است.

فرماندهان نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وفادار به آنها، به‌ویژه در جنوب سوریه و منطقه غرب فرات، با در پیش‌گرفتن دست و دل‌بازی مالی و تحریک مداوم تعصب‌های مذهبی و فرقه‌ای، به روند جذب نیرو و عضوگیری خود ادامه می‌دهند.

این عملیات در شهر المیادین، کویر و حومه آن، منطقه آلبوکمال و سایر مناطق در حومه دیرالزور غرب رودخانه فرات انجام می‌شود. این نیروها در چارچوب «تیپ‌های العرین» وابسته «لشکر 313» واقع در شمال درعا در کنار مراکزی در منطقه لجات و سایر مناطق در حومه درعا، خان ارنبه و شهر البعث در حومه قنیطره، نزدیک مرزهای جولان اشغالی سوریه انجام می‌گیرد.

بر اساس برآورد دیدبان حقوق‌بشر سوریه، تعداد «داوطلبان» در میان ایرانی‌ها و شبه‌نظامیان وفادار به ایران در جنوب سوریه به بیش از 9600 نفر رسیده‌است. شمار مردان و جوانان سوری در سنین مختلف که اخیراً جذب نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان وابست به آنها شده‌اند، در منطقه غرب فرات در حومه دیرالزور به حدود 8350نفر رسیده‌ است.دیدبان حقوق‌بشر سوریه تأکید کرد که شبه‌نظامیان ایرانی، عمداً عملیات جذب نیرو را در این مناطق شدت بخشیده و از مشغله کامل روس‌ها در ارتباط با توافق‌ها با ترکیه در شمال سوریه، به‌طور کامل بهره‌برداری می‌کنند.العربیه

اینرا هم بخوانید

اقتصاددان حکومتی:١٠٠٠هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه ١٤٠٣

روزنامه هم میهن:فرشاد مومنی :1000 هزار میلیارد تومان هزینه پنهان در بودجه مومنی تاکید می‌کند: …