اقدام مشترک اسرائیل و بحرین علیه تهدید پهپادی ایران

روزنامه هاآرتص روز جمعه، نهم مهر، نوشت که در جریان مذاکرات یائیر لاپید با مقامات بحرین، دو کشور در زمینه «اقدام مشترک علیه تهدید‌های پهپادی ایران گفت‌وگو کردند».وزیر خارجه اسرائیل روز پنج‌شنبه در رویدادی بی‌سابقه، همراه با وزیر خارجه بحرین و سرپرست سفارت آمریکا در این کشور، به روی عرشه یکی از کشتی‌های ناوگان پنجم آمریکا در منامه حضور یافت.

بسیاری از مقامات اسرائیل، از جمله نظامیان پیشین این کشور، در یک سالی که از «عادی‌سازی» روابط دو کشور سپری شده، تاکید کرده‌اند که برای اسرائیل، داشتن همکاری‌ امنیتی با بحرین، به‌ویژه در ارتباط با ایران، مهم‌تر از امور دیگر است.

رسانه‌های اسرائیل روز جمعه نوشتند که هدف از حضور مشترک یائیر لاپید، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین و مگی ناردی، سرپرست سفارت آمریکا در منامه، به روی عرشه کشتی نظامی آمریکایی، «ارسال پیام روشن به ایران» بوده است.

در همین زمینه خبرگزاری رویترز نیز نوشت که سفر یائیر لاپید به بحرین، جایی که مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا است، «حاوی یک پیام» برای ایران است.شبکه کان اسرائیل دیدار سه‌جانبه بر روی عرشه ناو آمریکایی و گفت‌وگوی مشترک آنها در شامگاه پنج‌شنبه، هشتم مهر، با نظامیان ارشد در این ناوگان را «رویدادی غیرعادی در مقیاس بین‌المللی نامیده است».

الون اوشپیز، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل، نیز در توییتر خود و به طرزی کم سابقه به زبان فارسی نوشته است: «مشارکت قوی سه متحد نزدیک که برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می‌کنند و دارای آرمان‌های مشترک هستند. آدمیرال کوپر از مهمان نوازی شما متشکرم.» او این توییت را با هشتگ ناوگان پنجم دریایی آمریکا به پایان برده است.یک مقام اسرائیلی به هاآرتص گفته است که سخن از «یک رخداد راهبردی مهم است».

جدا از گزارش روزنامه هاآرتص درباره «اقدام مشترک علیه تهدید پهپادی ایران»، مقامات دو کشور به طور رسمی گفته‌اند در مورد همکاری‌های امنیتیِ دریایی مذاکراتی میان وزیران خارجه اسرائیل و بحرین انجام شده است.برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

۴۲ درصد خانوارهای تهرانی زیر خط فقر مسکن هستند

بنا به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، ۴۲ درصد خانوار‌های شهر تهران زیر خط …