به گزارش العربیه، بامداد امروز جمعه 20 ژوئیه 2018 صدهها تن از مردم بصره جلو ساختمان استانداری تجمع کرده و شعارهایی را علیه مقامات این کشور سر دادند .تظاهر کنندگان در این تجمع اعتراضی خواستار برکناری اسعد العیدانی استاندار بصره و دیگر مدیران استان شدند.

مردم بصره شعارهایی در محکوم کردن فساد و نبود خدمات و سرکوب تظاهرکنندگان سر داده شود.طبق این گزارش صدها تن از ساکنان شهر الناصریه نیز در میدان الحبوبی در مرکز این شهر تجمع کرده و علی رغم استقرار گسترده نیروهای امنیتی تظاهرات کردند.

در الناصریه نیز مردم شعارهایی علیه مسئولان دولت عراق سر دادند و خواستار توجه دولت عراق به اوضاع معیشتی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها شدند.معترضان یک جاده اصلی در استان میسان که پس از عبور از مرز با ایران منتهی می شود را بستند.

تظاهرکنندگان همچنین در منطقه المشرح در جنوب شهر العماره تجمع کرده و رفت و آمد کامیون‌ها به مرز ایران را برای چند ساعت متوقف کردند.

در استان ذی قار نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد. نیروهای امنیتی جلوی حرکت تظاهر کنندگان کخ به سوی ساختمان استانداری در حرکت بودند را بستند.در همین حال کمیسیون حقوق بشر اعلام کرد که 336 نفر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر عراق در استان‌های جنوبی عراق امروز آزاد شده‌اند.