امروز پارلمان آلمان، فرار شاهرودی و نقش دولت آلمان را بررسی میکند! 

امروز چهارشنبه در برلین، همه منتظر هستیم آنجلا مرکل و دولت به سوالات ما پاسخ دهند.
چه کسانی امکان اعزام او به آلمان را فراهم کردند، چه کسانی و کدام موسسات او را برای گرفتن ویزا کمک کردند، چرا این سفر مخفیانه انجام شد و چرا دولت آلمان و نهادهای مربوطه که در جریان سفر او بودند علیه این جانی و قاتل کودکان و مسئول اعدام حداقل ٢٠٠٠ نفر و سنگسار حداقل ٩ نفر ، اقامه دعوا نکردند. و بالاخره چرا با وجود شکایات از وی ، اجازه و امکان فرار از آلمان برایش فراهم شد.
دو نماینده ایرانی تبار پارلمان نیما مواسات از حزب چپ و امید نوری پور از حزب سبز و یک نماینده دیگر قرار است امروز رسما و مجددا از مرکل سوال کنند چرا در مورد شاهرودی چنین کردید.
پارلمان آلمان امروز قرار است تمام جوانب مسئله را بررسی کند و پاسخ رسمی دولت را بشنود. شاهرودی که برای اعدام کودکان مسئول هست ، بدلیل معالجه در آلمان بود و توانست از دست دادگاه بگریزد.
در مورد کیس شاهرودی هنوز سوالات زیادی مطرح است در حالیکه او در یک کلینیک خصوصی در هانوفر بستری بود روز پنج شنبه هفته گذشته به کمک پلیس و نهادهای محلی در نیدرزاکسن تا فرودگاه هامبورگ بدرقه شد.

شاهرودی ٢١ دسامبر وارد آلمان شد از او بعنوان جانشین احتمالی خامنه ای سخن گفته میشود. ویزا را از سفارت آلمان در تهران گرفته اند اینرا وزارت امور خارجه آلمان تائید کرد . بعد از افشا شدن حضور او در هانوفر اعتراضات شروع شد ایرانیان در مقابل بیمارستان تجمع کرده و اعتراض کردند فولکر بک از او به اتهام
جنایت علیه بشریت شکایت کرد . بر اساس پاراگراف هفت قانون بین المللی ڤنایت علیه مردم،اگر به بخش هایی از مردم سیستماتیک اعمال خشونت شود، این به معنی جنایت علیه بشریت است. بک میگوید: ” رفتار این فرد با کردها، بهایی ها ، زنان و همجنسگرایان را میتوان یک نوع سرکوب سیستماتیک دید ، و اگر دادگاه در آلمان اینرا نبیند این پاراگراف قانونی ارزش خود را از دست میدهد .”

شاهرودی در فاصله بین ١٩٩٩ تا ٢٠٠٩ رئیس قوه قضاییه بوده و مسئول اعدام ٢٠٠٠ نفر است چرا که همه احکام اعدام را او باید امضا میکرد تا اجرا شوند. او مسئول اعدام فعالین سیاسی و زنان مورد تعرض جنسی و همجنسگرایان و معتادین به مواد مخدر و کودکان هست .از جمله عاطفه سهاله ١٦ ساله و یا اعدامماکوان مولودی در ٤ دسامبر ٢٠٠٧ به اتهام همجنسگرایی
معترضین میگویند دادستان یک هفته وقت داشت و میتوانست عجله کرده و میتوانست دستور بازداشت بدهد . کمپین علیه شاهرودی همچنین نقش یک دکتر سرشناس را نیز زیر ذره بین گذاشت. دکتر سمیعی یکی از بهترین جراحان مغز در سطح بین المللی که گفت از شاهرودی خبر نداشته و او را نمی شناخته در حالیکه روابط نزدیک او با حکومت اسلامی در آلمان شناخته شده بود. سمیعی جزو سازندگان پل روابط بین ایران و آلمان بوده و در سال ٢٠١٥ همراه با زیگمار گابریل وزیر اقتصاد به تهران سفر کرد و جزو هییت او بود.
کمپین دستگیری و محاکمه شاهرودی یکبار دیگر به همه شما قول میدهد که پرونده شاهرودی را در آلمان پیگیری کرده و از همه امکانات استفاده خواهد کرد او را پای میز محاکمه بکشاند.
مینا احدی

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …