امنستی اعدام مصطفی صالحی را محکوم کرد؛ خطراعدام 5 معترض

عفو بین الملل حکم اعدام مصطفی صالحی را که بامداد سه شنبه در زندان اصفهان اجرا شد را در حالیکه نگرانی‌های جدی در خصوص دادرسی ناعادلانه این پرونده وجود دارد، محکوم کرد.

عفو بین الملل می‌گوید که مصطفی صالحی “به جرم قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران در جریان اعتراضات سال ۹۶ به اعدام محکوم شده است در حالیکه او بر بی گناهی خود اصرار داشته و گزارش‌های رسانه ها حاکی از آن است که دادستانی نتوانسته مدارکی دال بر مجرم بودن او ارائه دهد.”

عفو بین الملل با ابراز نگرانی از اجرای حکم اعدام پنج معترض دیگر که در رابطه با اعتراضات سال ۹۶ به اعدام محکوم شدند از مقامات ایران خواست که بی درنگ احکام اعدام را لغو و فرصت دادرسی عادلانه را فراهم کند.

⚫️ عفو بین الملل اعدام مصطفی صالحی را که بامداد سه‌شنبه در زندان اصفهان اجرا شد، محکوم می‌کند. این حکم در حالی اجرا شد که نگرانی‌های جدی در خصوص دادرسی ناعادلانه از جمله شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها و محرومیت از دسترسی به وکیل انتخابی در مرحله تحقیقات وجود داشت.
⚫️ مصطفی صالحی به قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶ محکوم شد. او بر بی‌گناهی خود اصرار کرد و گزارش‌های رسانه‌های مستقل حاکی از آن است که مقامات دادستانی نتوانستند مدرکی درباره مجرم بودن وی ارائه دهند.
⚫️ مقامات ایرانی در استفاده از مجازات اعدام سوابق ناگواری دارند. اعدام مصطفی صالحی بار دیگر نشان می دهد كه مقامات ایران بیشتر به دنبال انتقام جویی هستند، نه عدالت.
⚫️ اعدام مصطفی صالحی نگرانی از سرنوشت محمد بسطامی، هادی کیانی، عباس محمدی، مجید نظری و مهدی صالحی، .پنج معترض دیگر را كه در رابطه با اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ محكوم به اعدام شده‌اند، افزایش می‌دهد.
⚫️ عفو بین‌الملل از مقامات ایرانی می خواهد كه بی‌درنگ احكام اعدام آن‌ها را لغو كرده و برای آن‌ها فرصت دادرسی عادلانه بدون توسل به مجازات اعدام را فراهم کنند. مقامات ایران باید هر کسی که به خاطر مشارکت مسالمت‌آمیز در اعتراضات بازداشت شده را آزاد کنند.
? عفو بین‌الملل، بدون در نظر گرفتن ماهیت یا شرایط جرم، مجرم بودن یا نبودن و یا نحوه اجرای حکم، در هر موردی و بدون استثناء با مجازات اعدام مخالف است. این سازمان برای لغو کامل مجازات اعدام تلاش می‌کند.

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …